Jak wybrać firmę spedycyjną?
Przy wyborze firmy spedycyjnej warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych czynników: obsługiwane kierunki, zakres i jakość usług oraz flotę pojazdów. M&W Spedition to sprawdzony partner w branży, który spełnia te wymagania.
Profesjonalna firma spedycyjna powinna zapewniać terminowy i bezpieczny transport ładunków, dostosowany do potrzeb klientów. Istotne są również obsługiwane trasy oraz rodzaj posiadanej floty. Jednym z liderów w tej branży jest M&W Spedition, oferujący kompleksowe usługi transportowe...
Dział: ZARZĄDZANIE
Cudzoziemiec nielegalnie wykonujący pracę to cudzoziemiec nieuprawniony do jej wykonywania w rozumieniu art. 87 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (dalej: „ustawa o promocji zatrudnienia”) lub niemający odpowiedniego zezwolenia na pracę, niezwolniony na podstawie przepisów szczególnych z obowiązku posiadania zezwolenia na pracę lub którego podstawa pobytu nie uprawnia do wykonywania pracy.
Rozwój AI może prowadzić do automatyzacji i zastępowania pracowników w wielu sektorach, bowiem roboty i algorytmy wykonują zadania szybciej i precyzyjniej. Równocześnie powstaną nowe miejsca pracy. Wyzwanie polega na znalezieniu sposobów, aby zapewnić zrównoważony rozwój gospodarczy, innowacyjność i sprawiedliwość społeczną.
W dzisiejszym świecie pełnym elektroniki i urządzeń elektrycznych ochrona przed przepięciami jest kluczowa. Listwa antyprzepięciowa to narzędzie, które pomaga zabezpieczyć nasze cenne urządzenia przed skokami napięcia i przepięciami w sieci elektrycznej. Ale przed czym dokładnie chroni nas ta przydatna przystawka?
W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu przedsiębiorstwa dążą do optymalizacji swoich procesów logistycznych, aby zmniejszyć koszty i zwiększyć efektywność. W tym celu coraz częściej decydują się na outsourcing usług logistycznych. W niniejszym artykule przedstawimy korzyści i wyzwania związane z outsourcingiem, a także omówimy kluczowe aspekty efektywnego zarządzania tym procesem.
Oprogramowania dla operatorów logistycznych to wszechstronne narzędzia informatyczne, które usprawniają obsługę towaru należącego do różnych klientów oraz automatyzują komunikację w celu poprawy jakości oferowanych usług.
Od stycznia tego roku we Francji obowiązują przepisy, które nakazują wyposażenie parkingów w tzw. carporty, czyli wiaty fotowoltaiczne. Docelowo mają zapewnić aż 11 GW mocy zainstalowanej w skali kraju. Budową takich instalacji interesują się też polskie parki logistyczne. Parking na ok. 500–1000 samochodów ma potencjał do produkcji słonecznej energii, która w 3/4 zaspokoi potrzeby obiektu.
– TSL to jedna z czołowych branż polskiej gospodarki, a pracownicy transportu i gospodarki magazynowej to trzecia, po handlu i edukacji, największa grupa zawodowa w sektorze usług – podkreśla Paweł Leszczyński, kierownik zespołu strategii w Polskim Instytucie Ekonomicznym, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.
Controlling to funkcja zarządzania, która odpowiada za planowanie, koordynowanie, kontrolowanie i korygowanie działań przedsiębiorstwa w celu osiągnięcia jego celów. W praktyce oznacza to m.in. zbieranie i analizowanie danych finansowych i operacyjnych, opracowywanie raportów i prognoz, tworzenie strategii i planów działania, nadzorowanie realizacji projektów, weryfikowanie wyników, a także podejmowanie decyzji dotyczących alokacji zasobów. Trudno zatem wyobrazić sobie do jego prowadzenia lepsze miejsce niż logistyka.
Automatyzacja w logistyce staje się coraz powszechniejsza. Jakie rozwiązania technologiczne pozwalają zautomatyzować dany proces? Czy to niesie same korzyści i czy można automatyzację zastosować w każdym procesie? W tym artykule staramy się przybliżyć zagadnienie automatyzacji i odpowiedzieć na te pytania.
– Zerwane łańcuchy dostaw i wzrost cen frachtu przekładają się na wzrost cen nowych samochodów. Dziś nie jesteśmy w stanie oszacować tych kosztów, dlatego że rosną one niemal bez przerwy i w bardzo różnych obszarach – narzeka Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.
Niedawne zakłócenia w dostawach sprawiły, że kwestia ryzyka związanego z funkcjonowaniem globalnych łańcuchów dostaw (GSC – Global Supply Chain) znalazła się wśród najważniejszych tematów omawianych przez świat biznesu, polityki i środowisko akademickie, wywołując odczucia, że problemy byłyby mniej dotkliwe, gdyby GSC były krótsze, dostęp do rynków był bliższy, a rozwiązania były bardziej zdywersyfikowane. W opracowaniu Ryzyko a globalne łańcuchy dostaw. Co wiemy i co powinniśmy wiedzieć (Working Paper 29444 http://www.nber.org/papers/w29444, październik 2021) Richard Baldwin i Rebecca Freeman podejmują próbę oceny, czy takie podejście jest uzasadnione.