Opakowania transportowe różnią się od siebie konstrukcją, rozmiarami, a także rodzajem zastosowanego materiału. Wybór zależy od przewożonego ladunku czy zasięgu obrotu. Czasem lepsze okazują się opakowania rozbierane i składane, bywa, że szczególnie ważna jest możliwość wielokrotnego wykorzystania opakowań. W każdym przypadku szczególnie istotne jest to, aby transport odbywał się bezproblemowo i był bezpieczny.
Dział: PRODUKTY
Co roku ze względu na zbyt duże, niedopasowane do zawartości opakowania marnuje się w Polsce 41 mln m³ wypełniaczy przesyłek, które wystarczyłyby do 41-krotnego wypełnienia Stadionu Narodowego. Pakowanie przesyłek w źle dobrane pudełka generuje rocznie ponad 42 tys. ton zbędnego CO₂. Szacuje się, że opakowania odpowiadają za znaczne zużycie surowców pierwotnych oraz stanowią źródło dużej masy odpadów. W związku z tak niepokojącymi danymi firmy produkujące opakowania inwestują w działania recyklingowe oraz budowanie Gospodarki o Obiegu Zamkniętym. Dotyczy to nie tylko branży e-commerce, ale również FMCG czy przemysłowej.
Współczesnymi kartami paliwowymi, zwanymi coraz częściej kartami flotowymi, można regulować płatności za autostrady, części zamienne, można nimi płacić za usługi warsztatowe, parking, myjnię, assistance, a także skorzystać w sytuacji awaryjnej, dostarczając … gotówkę. To znacząca zmiana, pierwotnie bowiem służyły one wyłącznie do uiszczania opłat za nabywane paliwo.
Wydajna stacja przeładunkowa musi być wyposażona w szereg specjalistycznych rozwiązań, takich jak odpowiednio dobrane bramy magazynowe, rampy czy doki. Właściwe wykorzystanie tego typu konstrukcji przy projektowaniu magazynu pozwala zapewnić efektywność, bezpieczeństwo i komfort pracy w zadaniach związanych z logistyką. Warto zapoznać się z najważniejszymi informacjami na temat bram, ramp i nie tylko – do tego dochodzą również m.in. naprowadzacze kół, oboje, zderzaki ruchome, systemy unieruchamiania i inne akcesoria.
Wózki widłowe są tyle warte, ile ich osprzęt funkcjonalny. To dość oczywiste twierdzenie przypomina, jak ważną funkcję pełnią wózkowe akcesoria. W przypadku osprzętu do widlaków z jednej strony mamy do czynienia z uniwersalnością (np. przesuw boczny, pozwalający zmieniać pozycję wideł w poziomie i umożliwiający skorygowanie położenia ładunku względem regału bez konieczności manewrowania całym wózkiem), z drugiej z wieloma bardziej specjalistycznymi dodatkami. Jaki zatem stosować osprzęt, gdy waga bądź gabaryty czy kształt ładunku są nietypowe?
Instalacje chłodnicze to największy konsument energii elektrycznej w przemyśle spożywczym – łącznie może stanowić nawet 80% całego zużycia energii. To zarazem skomplikowany proces, a na jego prawidłowe i zoptymalizowane działanie składa się wiele czynników – jak technologia, ale także wykwalifikowany personel, bez którego nawet najbardziej zaawansowane rozwiązanie nie będzie działało właściwie. W dobie wysokich cen energii czy widma blackoutu optymalizacja instalacji chłodniczych to jedno z najważniejszych zadań przemysłu spożywczego.
O technologiach chłodzenia rozmawiamy z Marcinem Cichońskim, kierownikiem ds. Zarządzania Nieruchomościami we Frigo Logistics.
Użytkownikom opon nie trzeba tłumaczyć, że jakość ogumienia wpływa na bezpieczeństwo. Specjaliści przekonują też, że dbając o detale, możemy też całkiem sporo zaoszczędzić. Lista rozwiązań, nad którymi pracują inżynierowie w celu przedłużenia żywotności i zmniejszenia kosztów eksploatacji opon, jest całkiem długa. Konstrukcja karkasu, mieszanka gumy, jak również budowa rzeźby bieżnika to kluczowe elementy.
Dzięki osprzętowi można dostosować wózek widłowy do indywidualnych, nierzadko bardzo specyficznych potrzeb użytkownika. W ostatnich latach rośnie nie tylko popularność narzędzi funkcjonalnych, np. różnego rodzaju chwytaków ułatwiających transport drogich i wrażliwych na uszkodzenia ładunków, ale również rozwiązań elektronicznych czy też dodatków ułatwiających pracę wózków w trudnych warunkach.
Jedzenie w pracy jest przygotowywane i spożywane w pośpiechu, a tylko 50% pracowników ma czas i możliwość zjedzenia ciepłego posiłku w miejscu zatrudnienia. Jak i co będą jeść pracownicy w przyszłości? O tym mówi raport przygotowany przez infuture.institute na zlecenie SmartLunch.
Dematic wprowadza do swojej oferty innowacyjną usługę do kompleksowej kontroli systemów intralogistycznych. Klienci mogą przeprowadzać regularne kontrole bezpieczeństwa i inspekcje wizualne za pomocą dronów.
Dwutorowa komunikacja. E-CMR – czy elektroniczny list przewozowy uwolni moce przewoźników drogowych?
Od kilku dobrych lat obserwujemy postępujący trend zastępowania papieru zapisem elektronicznym. To już nie tylko wypieranie gazet przez wersje elektroniczne czy strony internetowe. Mamy cyfrowe faktury, dokumenty, zaświadczenia, recepty, bilety... Przyszedł także czas na elektroniczne listy przewozowe.
International Intralogistics and Forklift Truck of the Year, w skrócie IFOY Award to laury przyznawane dorocznie konstruktorom i wytwórcom produktów i usług dla magazynowania i transportu wewnętrznego. W założeniu mają być najbardziej prestiżowymi wyróżnieniami w branży. Tegoroczna edycja znalazła swój finał 5 lipca.