W odpowiedzi na potrzebę zwiększenia liczby składowanych komponentów oraz polepszenia efektywności kompletacji firma Siemens wdrożyła rozwiązanie łączące zautomatyzowany magazyn małych części, przenośniki, windy i wysokie regały zasilane reach truckami.
Dział: PROJEKTY
Dla branży e-commerce cenna jest każda sekunda, ponieważ oznacza możliwość zrealizowania większej liczby zamówień, a każda wysłana przesyłka to dodatkowy przychód. Firmy funkcjonujące w e-commerce napotykają jednak na problem, ponieważ o ile towar można kupić wirtualnie za pomocą kilku klików, o tyle dostarczenie go wymaga już skomplikowanej infrastruktury magazynowej i logistycznej.
Minęły dwie dekady od rozpoczęcia działalności Centrum Dystrybucyjnego IKEA w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego. 16 września br. redakcja magazynu „Logistyka a Jakość” świętowała wspólnie z pracownikami IKEA okrągły jubileusz, który był zarówno okazją do wspomnień, jak i przedstawienia planów rozbudowy obiektu.
Oprócz rozwiązań proekologicznych magazyny realizowane według GLP Design Standard są też o 2 m wyższe niż typowe obiekty. Naukową weryfikację korzyści, jakie czerpią użytkownicy 12-metrowego budynku, przeprowadzili specjaliści z Katedry Logistyki i Łańcuchów Dostaw w Wyższej Szkole Logistyki.
Wiele pytań i wciąż kilka niewiadomych. Tak w skrócie pod koniec lipca 2021 r. można powiedzieć o nowym systemie poboru opłat drogowych, który ma niebawem wystartować na dobre.
Makro Cash & Carry korzysta z elektronicznej wymiany danych od 2005 r. Pierwsze były zamówienia EDI, a z czasem sieć zaczęła wymieniać się z dostawcami także dokumentami faktur i dostaw. Jednak dostawy produktów Grupy Żywiec do sieci handlowej Makro nie były dotychczas zautomatyzowane ani monitorowane. Przepływ informacji był utrudniony oraz narażony na błędy przy realizacji dostaw, dlatego Grupa Żywiec wprowadziła elektroniczny sposób obsługi dostawy.
Już w starożytności czas stanowił kluczową rolę w organizacji pracy całego społeczeństwa. Przez wieki kolejne cywilizacje udoskonalały zegar w duchu myśli, że czas to pieniądz. Operatorom logistycznym tej roli czasu wyjaśniać nie trzeba. Delta Trans, chcąc przyspieszyć procesy logistyczne, a przez to zaoszczędzić na czasie, zdecydowała w 2019 r. o wdrożeniu w swoich magazynach nowego systemu zarządzania – Astro WMS®. Po niespełna roku od zakończenia wdrożenia przyszedł czas na pierwsze podsumowania i weryfikację, jakie oszczędności udało się do tej pory osiągnąć.
Skrócenie czasu doręczeń towarów o 50%, optymalne wykorzystanie floty samochodowej i redukcja emisji spalin na poziomie kilkunastu ton rocznie to główne korzyści wynikające z wdrożenia aplikacji wspierającej proces dostaw w RTV EURO AGD. Jak przebiegał cały proces i co okazało się największym wyzwaniem przy wdrażaniu aplikacji?
Dwie rakietki do ping-ponga i trzy piłeczki, zegarek dla biegacza i koszulka – to właśnie te rzeczy znajdowały się w ładunku przetransportowanym w ramach pierwszej komercyjnej dostawy z użyciem dronu, która odbyła się 11 maja br. w Lublinie dla sieci Decathlon. Napędzany ośmioma silnikami dron Hermes w kilka minut po starcie dotarł do klienta, dostarczając zamówienie, po czym kontynuował lot do lądowiska docelowego, pokonując łącznie 12 km.
Zwiększenie zdolności przeładunkowych kompleksu produkcyjnego było celem projektu zrealizowanego przez duński oddział STILL w magazynie produkcyjnym firmy Danfoss. Dzięki połączeniu tradycyjnego magazynu ze zautomatyzowanym systemem składowania udało się osiągnąć efekty, które mają szansę zostać nagrodzone IFOY 2021.
Jeśli właściciel obiektu przemysłowego chce być dobrze postrzegany przez uczestników rynku, powinien mieć, potwierdzający proekologiczne zaangażowanie, certyfikat BREEAM lub LEED. Według badań międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield ponad 80% najemców powierzchni magazynowych pyta o proekologiczne rozwiązania w magazynach. Są to zarówno rozwiązania zwiększające efektywność energetyczną samego budynku, jak i takie, które wpisują go w otaczający ekosystem i pozwalają na tworzenie swoistej symbiozy.
W czasie pandemii wielu producentów zostało wręcz zmuszonych do handlu internetowego, a część z nich nie powróci już do tradycyjnej formy sprzedaży lub zmniejszy jej zakres. Nic dziwnego zatem, że w ostatnich kwartałach konkurencja między sklepami online zwiększyła się. Ważnym elementem wpływającym na szybkość obsługi jest proces przyjęcia towaru, szczególnie w przypadku produktów, dla których rejestrowane są różne cechy, a nie jedynie ilość. Optymalizacja tego właśnie procesu była celem współpracy Omnipack i GS1 Polska.