Dołącz do czytelników
Brak wyników

PROJEKTY

1 kwietnia 2021

NR 2 (Marzec 2021)

Zautomatyzowana wymiana informacji. Jak firma Omnipack skróciła czas obsługi zamówienia w e-commerce o ponad 2 godziny?

8

W czasie pandemii wielu producentów zostało wręcz zmuszonych do handlu internetowego, a część z nich nie powróci już do tradycyjnej formy sprzedaży lub zmniejszy jej zakres. Nic dziwnego zatem, że w ostatnich kwartałach konkurencja między sklepami online zwiększyła się. Ważnym elementem wpływającym na szybkość obsługi jest proces przyjęcia towaru, szczególnie w przypadku produktów, dla których rejestrowane są różne cechy, a nie jedynie ilość. Optymalizacja tego właśnie procesu była celem współpracy Omnipack i GS1 Polska.

Omnipack to prężnie działająca firma, świadcząca kompleksowe usługi fulfilment dla ponad 100 klientów: średniej wielkości sklepów e-commerce na terenie kraju oraz całej Europy. Omnipack założył doświadczony zespół praktyków w odpowiedzi na rosnące potrzeby i wymagania branży logistycznej oraz e-commerce. Firma zapewnia magazynowanie, pakowanie, wysyłkę zwrotów oraz szereg usług dodatkowych. 
Aby zoptymalizować wewnętrzne procesy biznesowe, firma Omnipack zdecydowała się na weryfikację i ocenę efektywności obecnego procesu przyjęcia towaru do magazynu, a w konsekwencji – na wdrożenie standardowej etykiety logistycznej GS1 w procesie przyjęcia towarów do magazynów. Wyzwaniem na drodze do sukcesu okazała się weryfikacja obecnych procesów i wyznaczenie alternatywnych rozwiązań. W tym celu przeprowadzono symulację w oparciu o autorską metodykę doskonalenia procesów Łukasiewicz-ILiM, bazującą na wykorzystaniu standardu BPMN 2.0 oraz narzędzia symulacyjnego iGrafx. Oceniono skutki planowanych zmian, skupiając się na aspektach czasu pracy w procesie i poziomie obciążenia pracowników odpowiedzialnych za realizację zadań w procesie. Przeprowadzone symulacje wskazały nie tylko potencjalne kierunki do optymalizacji, ale również stanowiły solidną podstawę do podejmowania dalszych decyzji strategicznych dla Omnipack.

POLECAMY

Gdy szybciej znaczy lepiej

Zastosowanie etykiety logistycznej skróciło czas przetwarzania zamówienia o 2,3 godziny,  a średni czas pracy skrócił się...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy