Dział: E-commerce

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Technika logistyczna. Sztuka sortowania

Sortery są ważnym elementem sprzyjającym wydajności w logistyce. To one są w stanie zapewnić automatyczną i właściwie pozbawioną błędów segregację przedmiotów czy paczek, zwiększając efektywność procesów. Walorem zautomatyzowanego sortowania jest ograniczenie pracy ludzkiej, ale też zmniejszenie albo wręcz wyeliminowanie tradycyjnych środków transportu wewnętrznego.

Czytaj więcej

Kurierzy na linii frontu. Rozmowa

Mirek Gral, wiceprezes Last Mile Experts, rozmawia z Oleksandrem Bulbą, CEO Nova Post, o działalności największej ukraińskiej firmy kurierskiej w czasie wojny.

Czytaj więcej

Etykiety RFID na opakowania transportowe – śledzenie dostawy - Technologie wykorzystywane do transportu towarów

Poprawny przebieg procesów logistycznych zależy w dużej mierze od sprawności wymiany informacji między uczestnikami danej operacji na każdym etapie łańcucha dostaw. Aby ułatwić i przyspieszyć tę komunikację, wykorzystuje się etykiety RFID, w tym m.in. charakterystyczne, żółte etykiety stosowane w branży automotive. Informacje zapisane na takiej etykiecie pozwalają na śledzenie dostawy.

Czytaj więcej

Zarządzanie zwrotami - Problematyka zwracania towarów

Zwroty są stałym elementem sprzedaży w e-commerce. Ich sprawna obsługa ma istotny wpływ na doświadczenie konsumenta, ponadto buduje przewagę konkurencyjną firmy. Zwroty mogą znacząco obniżyć zysk firmy i wygenerować dodatkowe koszty. Dlatego należy ich unikać i optymalizować, także w trosce o możliwość pozyskania nowych stałych klientów. Kluczowa w realizacji tych działań jest automatyzacja procesów logistycznych oraz wsparcie systemu WMS. Jednym z takich rozwiązań jest Reflex WMS System opracowany przez Reflex Logistics Solutions.

Czytaj więcej

Automaty paczkowe – europejska perspektywa - Dostawy poza domem podbijają rynek

Szybki rozwój usług i wolumenów dostaw poza domem (out-of-home – OOH) w ciągu najbliższych kilku lat prawdopodobnie znacząco zmieni rynek dostaw dla nadawców i odbiorców. Aby obsłużyć gwałtownie rosnące ilości przesyłek B2C (BUSINESS TO CONSUMER), niezbędna będzie rozbudowa sieci OOH (automaty paczkowe oraz punkty PUDO – pick up and delivery). Dotyczy to nie tylko Polski, ale większości krajów w Europie i poza nią.

Czytaj więcej

Czy q-commerce to właściwy kierunek? - Zrównoważone dostawy do drzwi

Pandemia pokrzyżowała wiele planów, ale wpłynęła też na rozwój trendu szybkich dostaw, zwłaszcza w branży gastronomicznej. Q-commerce coraz częściej przygląda się też segment spożywczy. Choć sklepy stacjonarne – a zwłaszcza super- i hipermarkety – są nadal dominującym kanałem sprzedaży żywności, to ich udział spada z roku na rok kosztem kanału online, który „uśmiecha się” do ekspresowych dostaw. Jego średnioroczny wzrost ma już wkrótce wynieść 28%. Wygląda więc na to, że zasady rządzące ostatnią milą czekają dalsze zmiany. W jakim kierunku?

Czytaj więcej

Logistyka miejska - Magazyn w mieście

Rozwój rynku magazynowego nie zwalnia tempa, a kolejne rekordowe wyniki, jakie zanotowano w pierwszym kwartale bieżącego roku, są tego doskonałym potwierdzeniem. Według CBRE podaż nowej powierzchni w pierwszych trzech miesiącach 2022 r. wyniosła ponad 1,3 mln m² i był to najwyższy kwartalny wskaźnik w historii. Tym samym zasoby przestrzeni magazynowo-przemysłowej przekroczyły 25 mln m². Na uwagę zasługuje też wyjątkowo niski udział pustostanów na poziomie 3,11%.

Czytaj więcej

Kapryśny rynek e-commerce - Decydują darmowe zwroty

Słabną globalna sprzedaż i dynamika wzrostu e-commerce, jednocześnie sprzedawcy i dostawcy odziedziczyli pandemiczne nawyki klientów, które zwiększają presję na wydajność łańcucha logistycznego i podnoszą jego koszt. Widać to zwłaszcza w największym na świecie segmencie e-handlu, czyli na rynku mody. Nie chodzi jednak o przyspieszenie dostaw, ale o zagwarantowanie oczekiwanego standardu obsługi zwrotu zamówień. Te mają być bezstresowe, niewymagające kontaktu ze sprzedawcą i koniecznie darmowe, inaczej klient pójdzie do konkurencji. Problem w tym, że realizacja zwrotów jest trudna i obniża marżę.

Czytaj więcej

Kontrola łańcucha dostaw - Straty w handlu

Marnotrawienie żywności jest jednym z najtrudniejszych do opanowania problemów dotyczących krajów rozwiniętych. Odpowiedzialni za niego są głównie sami konsumenci, jednak także po stronie sieci handlowych i zarządzania łańcuchami dostaw wciąż pozostaje wiele do usprawnienia.

Czytaj więcej

E-mediacje dla e-commerce - Startują e-mediacje

Przy sądzie polubownym Ultima RATIO wystartowało właśnie centrum mediacji online. Oferuje program ochrony kupujących, będący doskonałym rozwiązaniem dla sklepów prowadzących sprzedaż internetową. Zakłada, że spory z kupującymi rozstrzygać będą niezależni mediatorzy sądowi, a składanie skarg odbywać się będzie w witrynach sklepów.

Czytaj więcej

E-konsument w Europie - Profile konsumentów po pandemii

Pandemia COVID-19 i analizy jej wpływu na rzeczywistość ujawniły zmiany w preferencjach konsumenckich Europejczyków kupujących online. Zawieszenie działalności sklepów stacjonarnych, kolejne obostrzenia i ograniczenia w handlu wzmocniły rynek e-commerce.

Czytaj więcej

Decydują punkty odbioru - Preferencje polskich i zagranicznych konsumentów

Proces digitalizacji w naszym życiu z pewnością przyspieszył okres pandemii, dzięki czemu w spektakularnym tempie rozrósł się rynek e-commerce – tylko w 2021 r. taki kod sprzedaży internetowej do PKD dopisało ponad 120 tys. firm. Polscy konsumenci korzystają z oferty e-sklepów dwa lub trzy razy w miesiącu (36%), niezależnie od miejsca zamieszkania. I nic się nie zmieniło mimo zniesienia restrykcji i powrotu do w pełni działających sklepów stacjonarnych.

Czytaj więcej