Decydują punkty odbioru - Preferencje polskich i zagranicznych konsumentów

E-commerce

Proces digitalizacji w naszym życiu z pewnością przyspieszył okres pandemii, dzięki czemu w spektakularnym tempie rozrósł się rynek e-commerce – tylko w 2021 r. taki kod sprzedaży internetowej do PKD dopisało ponad 120 tys. firm. Polscy konsumenci korzystają z oferty e-sklepów dwa lub trzy razy w miesiącu (36%), niezależnie od miejsca zamieszkania. I nic się nie zmieniło mimo zniesienia restrykcji i powrotu do w pełni działających sklepów stacjonarnych.

Nauczyliśmy się robić zakupy online i zamawiamy tam w zasadzie wszystko – od ubrań i sprzętu AGD, przez kosmetyki, po chemię i zakupy spożywcze. Także polskie e-sklepy rozwinęły swoją działalność o zagraniczne rynki naszego regionu: Czechy, Rumunię, Węgry i Słowację, czyli kierunki, gdzie e-commerce bardzo szybko się rozwija, ale nie jest zdominowany przez wielkie korporacje.

Z raportu Gemius i Izby Gospodarki Elektronicznej „E-commerce w Polsce 2020” wynika, że zakupy online są obecnie domeną głównie osób w wieku 35–49 lat (32% e-konsumentów). Za największą zaletę zakup...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy