Automaty paczkowe częścią infrastruktury miejskiej. Paczkomatoza

E-commerce

Jednym z najszybciej rozwijających się rynków europejskich, w zakresie dostaw B2C (business to consumer) jest Polska. W ostatnich latach odnotowaliśmy dynamiczny, dwucyfrowy wzrost liczby przesyłek e-commerce w stosunku do okresu sprzed pandemii. Trend ten wpłynął na szybki rozwój sieci dostaw OOH (out of home), w skład których wchodzą punkty PUDO (pick up/drop off) oraz automaty paczkowe.

Z analizy rozwoju usług KEP przeprowadzonej przez Last Mile Experts wynika, że rynek paczkowy w Polsce osiągnie w 2023 r. wartość 16,2 mld PLN i wolumen 1,31 mld paczek, przy czym zdecydowanie największym segmentem rynku będzie B2C. Wzrost wolumenu paczek w tym segmencie prognozuje się na 72% do 2023 r. (19,7% CAGR). Co więcej, gwałtownie rozwijający się segment C2C (consumer to consumer) może przyczynić się jeszcze bardziej do osiągnięcia wzrostów ponad prognozowane progi. Już dzisiaj niektórzy operatorzy informują o niespotykanych dotychczas przyrostach liczby przesyłek B2C oraz C2C, które są głównym motorem napędowym w branży.  
W konsekwencji w osta...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy