Jest większe zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową dla e-commerce

E-commerce

– Kryzys powoduje, że towar jest dłużej składowany w magazynie i nie rotuje tak szybko jak jeszcze kilka miesięcy temu – mówi Tomasz Oczkowski, Central Europe Commercial Director w FM Logistic, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.

W jakim zakresie rozwój e-commerce oraz outsourcing usług logistycznych wpływają na zwiększenie popytu na powierzchnie magazynowe? 

Paradoksalnie obecnie największy wpływ na wzrost zapotrzebowania na powierzchnię magazynową dla e-commerce ma kryzys, który wyraźnie widzimy w tym sektorze. Wysoka inflacja, wzrost cen produktów i spadek siły nabywczej konsumentów powoduje, że ograniczają oni swoje zakupy. Potrzeba zatem więcej miejsca na składowanie towaru, który nie rotuje tak szybko jak jeszcze kilka miesięcy temu. Niemniej dynamiczny rozwój sektora e-commerce w ciągu ostatnich dwóch lat niewątpliwie wpłynął w znacznym stopniu na rynek magazynowy. Wiele firm rozwinęło sprzedaż internetową, którą obecnie prowadzą równolegle ze sklepami stacjonarnymi. Niejednokrotnie też z terenu Polski obsługiwane są sąsiednie rynki zagraniczne. Już sam ten fakt przekłada się na wzrost zapotrzebowania na powierzchnię magazynową, do tego dochodzi jeszcze specyfika operacji logistycznych dla kanału e-commerce. Ze względu na złożoność procesów (inne systemy składowania i kompletacji zamówień) oraz rosnące oczekiwania klientów końcowych, w tym kanale sprzedaży logistyka wymaga nawet trzy razy więcej powierzchni niż w modelu tradycyjnym. Sam produkt i jego cena już nie są jedyną wartością dla...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy