Prosto w teorii, trudniej w praktyce. Jak zbudować model strategicznej współpracy z operatorem logistycznym?

TEMAT NUMERU OTWARTY DOSTĘP

Wiele firm decydujących się na outsourcing podstawowych procesów logistycznych i współpracę z operatorem zakłada, że będzie ona podlegać cyklicznej weryfikacji (w ramach prowadzonych postępowań przetargowych w określonych cyklach). Jest jednak druga możliwość, czyli budowa modelu strategicznej współpracy i długotrwałych relacji. Co powinien zawierać taki model, jakie są podstawowe kryteria i o czym warto pomyśleć w trakcie współpracy, a nie tylko przy zbliżającym się przetargu?

Rynek logistyczny w Polsce jest coraz dojrzalszy. Pomimo dynamicznego rozwoju od lat 90. wiele firm na stałe postanowiło wyodrębnić całość bądź część procesów logistycznych do zewnętrznych operatorów. Niemniej nadal na rynku dominująca część kontraktów to umowy zawierane na stosunkowo krótki okres – najczęściej na trzy lata. Bardzo rzadko na rynku pojawiają się kontrakty/przetargi na okres powyżej pięciu lat w obsłudze magazynowej. Długotrwała współpraca może przynieść korzyści – dla obu stron – jeśli tylko spełnione są pewne kryteria, które tę współpracę budują w odpowiednim kierunku.

Współpraca strategiczna 

Współpraca strategiczna to umocnione biznesowe relacje pomiędzy dwoma podmiotami – w tym przypadku operatorem logistycznym i przedsiębiorstwem, oparte na otwartości i zaufaniu, a przy tym powiązane z obustronnymi obowiązkami i dzieleniem się wypracowywanymi korzyściami. W teorii wydaje się to proste, ale w praktyce – dużo trudniejsze. Przede wszystkim jeden z najczęściej popełnia...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy