Dołącz do czytelników
Brak wyników

PROGNOZY

15 lutego 2022

NR 1 (Styczeń 2022)

Trendy, które zdominują handel i rynek płatności w 2022 roku. Dywersyfikacja kanałów sprzedaży

0 246

Nowe zwyczaje zakupowe, które zaczęły kształtować się wiosną 2020 r., widocznie wpisały się w krajobraz polskiego handlu detalicznego. Prym zaczęły wieść koncepty łączące elementy tradycyjnego handlu z e-commerce.

Przedsiębiorcy nie odwrócili wzroku od wysokich wymagań klientów i szukają rozwiązań, które wyróżnią ich pośród konkurencji. Co mogą i powinni zaoferować w nadchodzącym roku?

POLECAMY

Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe na straży bezpieczeństwa

Od tradycyjnych placówek bankowych, które zamiast zamykać się testują automatycznych doradców, przez zaawansowane algorytmy profilujące i oceniające zdolność kredytową, po systemy analizujące potencjalne cyberprzestępstwa w płatnościach w 2022 r. będziemy świadkami jeszcze większego wykorzystania inteligentnych technologii przez firmy z sektora finansów i e-commerce. Dla internetowych sprzedawców i platform typu marketplace oznacza to zwrot w kierunku rozwiązań budujących silną tarczę bezpieczeństwa cyfrowego dla ochrony ich klientów, np. platform oferujących funkcje oparte na uczeniu maszynowym, które sygnalizują nietypowe działania i monitorują zgodność działania platformy dzięki wbudowanym mechanizmom kontroli ryzyka. Zapewniając wgląd w szeroki zestaw sygnałów dotyczących zagrożeń, funkcje te będą stanowić istotne wsparcie dla sprzedawców w kontekście spełniania procedur zgodności z przepisami. Aby odnieść sukces, w nadchodzącym roku platformy będą potrzebowały dostawcy holistycznego, konsolidującego zarówno usługi compliance, jak i płatności.

Poznaj swojego klienta

Nowe sposoby płatności, od wirtualnych portfeli, przez płatności online, po płatności kartami zbliżeniowymi, towarzyszą wszystkim zakupom. W miarę jak ten trend będzie się utrzymywał i wzrastał, retailerzy będą dysponowali coraz większą liczbą danych na temat zwyczajów klientów. Dla handlowców kluczowe jest zidentyfikowanie preferowanych metod płatności kupujących i zapewnienie, że oferowana jest cała ich gama, zarówno online, jak i offline. Jak pokazują globalne dane Adyen, porzucanie koszyka z powodu ograniczonych lub źle wybranych metod płatności może odpowiadać za 241 mld euro strat w rocznej sprzedaży online i 211 mld euro stacjonarnej. Co więcej, ponad połowa Polaków (58%) preferuje firmy, które pamiętają ich preferencje oraz dotychczasowe zachowania i nawyki, żeby stworzyć bardziej spersonalizowane doświadczenie zakupowe.

Rosnący popyt na cyfrowe doświadczenia bez zakłóceń

Firmy osiągające najlepsze wyniki to te, które konsekwentnie łączą świat fizyczny i cyfrowy. Umożliwiają klientom płynne poruszanie się pomiędzy wieloma kanałami bez żadnych przeszkód, wykorzystując wszystkie szanse uniknięcia „tarć” w procesie zakupowym. W 2021 r. jedynie 13% polskich MŚP prowadziło sprzedaż online, co w zestawieniu z danymi Adyen, mówiącymi o tym, że klienci kupujący w fizycznych placówkach wydali 40% więcej, kiedy te otworzyły się także w sieci, daje jasną wskazówkę dla firm planujących swoją...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy