Dołącz do czytelników
Brak wyników

MENEDŻER

1 października 2020

NR 4 (Wrzesień 2020)

To nie są już przewidywania, to rzeczywistość. Rozmowa z Moniką Dudą, dyrektor zarządzającą DHL Supply Chain w Polsce

37

O priorytetach w karierze zawodowej i biznesie, wizji logistyki i planie działania, z Moniką Dudą, dyrektor zarządzającą DHL Supply Chain w Polsce, rozmawia Magdalena Libiszewska

We wrześniu br. objęłaś stanowisko dyrektor zarządzającej DHL Supply Chain w Polsce. Pierwszy dzwonek już za Tobą, więc powiedz mi proszę, jaki jest „plan lekcji” związany z wejściem w strukturę firmy i zarządzanie organizacją zatrudniającą w Polsce ponad 4000 pracowników?

DHL Supply Chain świadczy usługi logistyki magazynowej i jest to jedna z dywizji (obok m.in. DHL Express, DHL eCommerce, DHL Freigth czy DHL Global Forwarding) w strukturach Grupy Deutsche Post DHL. DHL jest globalnym liderem rynku w branży logistycznej. To 380 tys. osób pracujących na całym świecie w organizacji, która pozycjonuje się jako „The logistics company for the world” i rzeczywiście nie jest to slogan na wyrost. 
W Polsce DHL Supply Chain zatrudnia prawie 5000 osób pracujących w całej Polsce na ponad 500 000 m² nowoczesnych powierzchni magazynowych. Taka skala działania wymaga koordynacji pracy zespołów na wszystkich szczeblach w strukturze. Wdrożenie w pracę organizacji wymaga bardzo szybkiego zapoznania się z procesami oraz wymaganiami klientów, dla których świadczymy usługi. 
Już w pierwszych dniach, po krótkim, oficjalnym przedstawieniu się, rozpoczął się dla mnie bardzo intensywny proces wchodzenia w rytm firmy, bieżące zadania i poznawanie klientów. W tych pierwszych tygodniach odbyłam ogromną liczbę rozmów z moimi nowymi kolegami i koleżankami i moja ocena kompetencji, potencjału i zaangażowania zespołu jest bardzo wysoka. Cieszę się, że dołączam do zespołu doświadczonych ludzi, dla których nie ma rzeczy niemożliwych. Jestem pewna, że osiągniemy sukces.

W swojej karierze zawodowej niejednokrotnie związana byłaś z przedsiębiorstwami oferującymi usługi logistyczne. Jak oceniasz dzisiejsze wyzwania stojące przed operatorami logistycznymi? 

Branża logistyczna rozwija się zdumiewająco szybko, a logistyka nabiera coraz większego znaczenia w strategii rynkowej przedsiębiorstw. Zmiany w globalnych łańcuchach dostaw znacząco przyspieszyły. Zakłócenia i niepewność związana ze starciem globalnych mocarstw oraz pandemią sprawiły, że naruszone zostały dotychczas obowiązujące paradygmaty. 
DHL zauważa cztery najważniejsze trendy wpływające na logistykę: globalizacja, cyfryzacja, e-handel i zrównoważony rozwój. Strategia DHL do 2025 r. zakłada odpowiedź na wszystkie cztery zjawiska, np. nakłady na cyfryzację i IT zostały zabudżetowane na 2 mld euro. Cyfryzacja jest bardzo ważnym czynnikiem umożliwiającym rozwój całej branży i coraz częściej staje się priorytetem inwestycyjnym.
Rewolucję cyfrową wymuszają konsumenci – zwracają coraz większą uwagę na całość doświadczeń, które pojawiają się w związku z marką, produktem czy usługą. Dzisiejsi klienci są bardzo świadomi swoich potrzeb, własnych wartości i możliwości. Wybierają bezproblemowe procesy, użyteczne narzędzia, obsługę wysokiej jakości. Digitalizacja handlu ma zapewnić spójne doświadczenie marki po stronie klienta, ale pociąga także lawinę zmian po stronie łańcucha dostaw. Trzy najważniejsze wyzwania to coraz krótsze czasy reakcji na popyt (co ma bezpośredni wpływ na lokalizację centrów logistycznych), pozyskanie i retencja personelu oraz stała presja na obniżanie kosztów.
Wszyscy mamy wrażenie, że wydarzenia pierwszego półrocza przyspieszyły zachodzące zmiany. Innowacyjność świadczonych usług i poziom ich cyfryzacji będą miały zasadnicze znaczenie w zdobywaniu przewagi rynkowej. Bardzo się cieszę, że właśnie w tym kierunku podążają zmiany. O wiele bardziej interesujące jest konkurowanie innowacyjnymi usługami niż tylko przewagą kosztową, choć koszty w logistyce mają znaczenie pierwszorzędne. W dzisiejszych czasach nasi klienci oczekują wdrażania innowacji i cyfryzacji – a my, jako lider logistyki kontraktowej w świecie, jesteśmy w stanie i chcemy te wymagania realizować.
Grupa Deutsche Post DHL inwestuje w transformację cyfrową, a jej nowa strategia to odpowiedź na te...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy