Mierzenie jakości procesów towarzyszy operacjom logistycznym praktycznie od początku. Jeszcze kilkanaście lat temu najważniejsze wskaźniki dla logistyki sprowadzały się często do optymalizacji trójkąta logistycznego: dostarczyć towar na czas, w dobrej jakości oraz po możliwie najniższych kosztach. Patrzenie na wskaźniki terminowości (on time) oraz jakości (quality) w sposób rozłączny, często prowadziło do błędnych konkluzji – wskaźniki te oscylowały na dość wysokim poziomie (czyli powyżej 98%), niemniej po ich zsumowaniu całkowita jakość świadczonego serwisu wyglądała dużo gorzej. Widoczny był trend łączenia tychże dwóch obszarów – tak też powstały wskaźniki OTIF (ang. On Time & In Full), które agregowały zarówno aspekt terminowości, jak i jakości zrealizowanych dostaw. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogły oceniać całość realizacji...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!