Towarowy transport kolejowy ma też bardzo długą historię sięgającą XIX w. Pierwsze przewozy towarowe ładunków masowych były realizowane w Anglii już w 1825 r. Niemniej ta długa i piękna historia rozwoju przewozów kolejowych oraz swoisty monopol kolei w wielu rejonach świata spowodowały, że poza szeregiem zalet pojawiła się jedna zasadnicza wada tej gałęzi transportu – dług technologiczny. I nie chodzi tutaj o konstrukcję pojazdów, a o wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych do zarządzania i planowania towarowego transportu kolejowego. To, co jest standardem w transporcie drogowym, lotniczym czy morskim, a mianowicie dostęp do informacji o lokalizacji danego środka transportu w czasie rzeczywistym, dla kolejnictwa jest swoistym „mission impossible” – szczególnie przy przewozach transgranicznych np. w relacji Azja – Europa. Pamiętajmy jednak, że w przypadku transportu drogowego zawsze monitorujemy konkretne auto. Jeśli nasz towar jest przewożony drogą lotniczą, to mamy możliwo...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!