Dołącz do czytelników
Brak wyników

RAPORT

27 lutego 2020

NR 5 (Wrzesień 2019)

Kurs na przetargi. Jak wygląda oferta narzędzi do elektronicznych przetargów transportowych?

93

Funkcjonalności giełd transportowych stale są rozwijane i rozbudowywane. Dla firm poszukujących zleceń na stałych trasach, jak i oferujących je, opcja przetargu internetowego stanowi cenne uzupełnienie oferty takiej platformy. Operatorzy giełd idą jednak dalej, oferując narzędzia ułatwiające bądź automatyzujące obsługę przetargów i kontraktów. 

Czasy, gdy giełda transportowa była prostym narzędziem do kontaktowania osób szukających transportu z firmami transportowymi, odeszły w zapomnienie. Dziś w zasadzie każdy operator tego typu platformy rozbudowuje jej dodatkowe funkcje i możliwości, by usprawnić pracę, przyspieszyć procesy decyzyjne, zminimalizować ryzyko błędu i przekazać możliwie dużo informacji o przewożonym towarze. Giełdy transportowe ewoluowały do pakietów aplikacji dostarczających kompleksowe rozwiązania w zakresie organizacji transportu. 

POLECAMY

Przetarg albo aukcja

Jedną z funkcji, która coraz częściej znajduje się wśród bogatej listy opcji operatorów giełd, jest możliwość poszukiwania zleceniobiorców, nie tyle jednorazowych, co wykonujących stałe zlecenia na określonej trasie. Narzędzia przeznaczone do prowadzenia przetargów transportowych tworzone są w taki sposób, by możliwie jak najbardziej zautomatyzować proces doboru najlepszego przewoźnika.

– Organizowanie przetargów transportowych to jedna z możliwości pozyskiwania ofert na usługi transportowe w naszym systemie. Korzenie naszego systemu sięgają dość mocno funkcjonalności pozyskiwania i przetwarzania ofert, stąd też pierwotna nazwa systemu – System Obsługi Ofert Transportowych – po której obecnie pozostał jedynie funkcjonujący skrótowiec SOOT. Od samego początku funkcjonowanie systemu opierało się na prywatnej bazie przewoźników i spedytorów, którzy zanim zaczną brać czynny udział w działalności w systemie i będą mogli składać swoje oferty, muszą zostać wcześniej zatwierdzeni przez załadowcę – mówi Rafał Szczerba, product manager w firmie Zespół Efektywnych Technik Obliczeniowych.

Jak tłumaczy Rafał Szczerba, system pozwala na wysyłanie zapytań do wszystkich firm, wybranych grup utworzonych przez użytkownika systemu lub na wysyłanie zapytań do pojedynczych partnerów.

Użytkownik może samodzielnie zdefiniować parametry zapytania, w tym oczywiście trasę, wolumen przewozów, czas trwania docelowego kontraktu, wymagany środek transportu, wymagane certyfikaty itd. Całość jest oparta na słownikach, których pozycje mogą być samodzielnie dopisywane bądź modyfikowane przez użytkownika wedle jego indywidualnych potrzeb.

– Dodatkową funkcjonalnością są aukcje transportowe, które w zależności od przyjętych zasad współpracy z przewoźnikami mogą stanowić uzupełnienie przetargów bądź główny sposób pozyskiwania ofert. Istotną sprawą jest fakt, że nasz system pozwala nie tylko na wybór przewoźnika w ramach wspomnianych przetargów lub aukcji, ale i na obsłużenie praktycznie całego procesu związanego z transportem – począwszy od jego zaplanowania, czyli optymalnego połączenia towaru, poprzez zlecenie, sprawną obsługę na terenie zakładu, a kończą...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy