Dołącz do czytelników
Brak wyników

RAPORT

17 marca 2020

NR 3 (Maj 2019)

Jak zmienia się rynek zintegrowanych usług logistycznych? Rozmowa z Rafałem Krajewskim, dyrektorem generalnym GEFCO Polska

42

Jakie nowe rozwiązania wdrażają operatorzy logistyczni? Jakie usługi cieszą się obecnie zainteresowaniem klientów i gdzie leży potencjał do dalszego rozwoju? O tym rozmawiamy z Rafałem Krajewskim, dyrektorem generalnym GEFCO Polska. 

 

Jakie usługi cieszą się obecnie najbardziej rosnącym zainteresowaniem klientów? 

Z pewnością transport towarów między Europą i Azją, z którego korzysta głównie branża motoryzacyjna, przemysłowa i technologiczna. Dziś rozwiązania kolejowe Grupy GEFCO budowane wokół projektu Nowego Jedwabnego Szlaku dają duże możliwości – dysponujemy połączeniami między 35 chińskimi i 34 europejskimi miastami. Średni czas tranzytu między terminalami wynosi dwadzieścia dni, świadczymy usługi LCL, FCL, konsolidację zamówień czy transport pociągiem blokowym. Z roku na rok, dla wybranych grup towarów, kolej staje się coraz mocniejszą alternatywą dla tradycyjnego transportu morskiego. 

W ostatnim czasie wprowadziliśmy do oferty również transport towarów niebezpiecznych koleją między Europą a Azją. Wielkość ładunku może wahać się między jednym kontenerem 40HC a dedykowanym zwartym składem pociągowym. Czas dostawy liczony od wyjścia towaru z głównych hubów kolejowych w Polsce lub Niemczech wynosi zaledwie trzydzieści dni. Bez wątpienia usługi na Nowym Jedwabnym Szlaku mają spory potencjał rozwoju, szczególnie w kontekście kolejnych odsłon wojny celnej największych światowych mocarstw. 

Wspomniał Pan, że z transportu w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku w dużej mierze korzystają firmy z branży motoryzacyjnej. To właśnie z tym sektorem jest kojarzone GEFCO. 

Nie bez powodu – nasza firma zaczynała od logistyki dla produkcji samochodów i nadal jest to nasz naturalny obszar działania. Obsługujemy producentów pojazdów, części zamiennych i komponentów motoryzacyjnych. W Europie jesteśmy uważani za lidera wśród operatorów zajmujących się logistyką dla tego wymagającego sektora. Staramy się jednak dywersyfikować portfel naszych klientów. W Polsce sektor motoryzacyjny zapewnia nam nieco ponad połowę przychodów, co oznacza, że popyt na n...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy