Czerwono-biała e-ciężarówka po raz pierwszy pojawiła się w połowie br. na ulicach szwajcarskiego Berna, transportując bolid Formuły E. ABB będzie wykorzystywać całą flotę takich ciężarówek, co pozwoli ograniczyć emisję CO₂ o ok. 400 t rocznie.
Elektryczny samochód ciężarowy (a konkretnie ciągnik siodłowy) został zaprojektowany we współpracy z firmą E Force One, partnerem ABB w projekcie pilotażowej produkcji ciężarówek. Cel przedsięwzięcia stanowi skompletowanie w pełni elektrycznej floty samochodów dostawczych dla ABB w Szwajcarii do końca 2022 r.
POLECAMY
Ciągnik siodłowy jest wyposażony w podzespoły ABB: silnik elektryczny, przekształtnik, układ zasilania pomocniczego oraz systemy akumulatorowe. Akumulatory są ładowane za pomocą szybkich ładowarek ABB Terra 54, które zostały zainstalowane na terenie fabryki firmy w Turgi. Zapewniają zasięg do 300 km. Energia wykorzystywana przez ładowarki będzie pochodziła ze zrównoważonych źródeł, w tym z paneli słonecznych zainstalowanych na miejscu. Pierwsze dwie ciężarówki będą garażowane w Turgi. Po fazie testów flota 11 samochodów z silnikami Diesla użytkowana dotychczas przez ABB zostanie w ciągu 3 lat zastąpiona flotą e-ciężarówek obsługiwanych przez jednego operatora. Szacuje się, że pozwoli to zmniejszyć emisję CO₂ o 400 t rocznie bez dodatkowych kosztów eksploatacyjnych.
– R...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!