Dołącz do czytelników
Brak wyników

RAPORT

27 lutego 2020

NR 5 (Wrzesień 2019)

E-misja ABB. Jak ABB realizuje swój plan „Mission to Zero”?

125

Czerwono-biała e-ciężarówka po raz pierwszy pojawiła się w połowie br. na ulicach szwajcarskiego Berna, transportując bolid Formuły E. ABB będzie wykorzystywać całą flotę takich ciężarówek, co pozwoli ograniczyć emisję CO₂ o ok. 400 t rocznie.

Elektryczny samochód ciężarowy (a konkretnie ciągnik siodłowy) został zaprojektowany we współpracy z firmą E Force One, partnerem ABB w projekcie pilotażowej produkcji ciężarówek. Cel przedsięwzięcia stanowi skompletowanie w pełni elektrycznej floty samochodów dostawczych dla ABB w Szwajcarii do końca 2022 r.

POLECAMY

Ciągnik siodłowy jest wyposażony w podzespoły ABB: silnik elektryczny, przekształtnik, układ zasilania pomocniczego oraz systemy akumulatorowe. Akumulatory są ładowane za pomocą szybkich ładowarek ABB Terra 54, które zostały zainstalowane na terenie fabryki firmy w Turgi. Zapewniają zasięg do 300 km. Energia wykorzystywana przez ładowarki będzie pochodziła ze zrównoważonych źródeł, w tym z paneli słonecznych zainstalowanych na miejscu. Pierwsze dwie ciężarówki będą garażowane w Turgi. Po fazie testów flota 11 samochodów z silnikami Diesla użytkowana dotychczas przez ABB zostanie w ciągu 3 lat zastąpiona flotą e-ciężarówek obsługiwanych przez jednego operatora. Szacuje się, że pozwoli to zmniejszyć emisję CO₂ o 400 t rocznie bez dodatkowych kosztów eksploatacyjnych.

– R...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy