Czarne skrzynki ciężarówek. Cyberbezpieczeństwo w transporcie drogowym towarów w oczekiwaniu na normę ISO/SAE 21434

RAPORT

Pojazdy stają się coraz bardziej skomplikowanymi urządzeniami, zawierającymi mnóstwo elektronicznych rozwiązań. Mówi się o rychłym początku przewozów w konwoju, a później o wykorzystaniu pojazdów autonomicznych. Zachodzi pytanie, jak te drogowe, elektroniczne „cyborgi” będą zabezpieczone przed niepożądaną ingerencją z zewnątrz.

Skoro zdarzają się cyfrowe ataki informatyczne na strony rządowe, znanych firm i instytucji, a także banków, to dlaczego ktoś nie miałby zaatakować jednej, kilku lub więcej ciężarówek z setek tysięcy poruszających się po świecie. Takie pojedyncze „obiekty” wydają się łatwiejsze do „zdobycia” niż informatyczne fortece tych instytucji. 
– Wraz z powiązaniem w sieci rośnie ryzyko cyberataków. Jednocześnie, zwłaszcza małe przedsiębiorstwa, zwlekają z zabezpieczeniem cyfrowym swoich flot i firm, wraz z inwestowaniem w nowe technologie – mówi dr Mathias Dehm, szef obszaru Badań i Procesów Zabezpieczenia Produktu w firmie Continental. Niemiecki koncern opublikował raport „Studium pojazdów użytkowych 2020 – Cyberbezpieczeństwo i Cyfryzacja” (na podst. ankiet z 40 firm branży pojazdów użytkowych w okresie grudzień 2019-luty 2020). Czytamy w nim, że ok. 2/3 ankietowanych przedsiębiorców branżowych uważa, że są dobrze przygotowani na ewentualne ataki hakerskie. Tylko połowa zetknęła się ze środkami zapobiegającymi potencjalnym atakom...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż bezpłatne konto Zaloguj się

Przypisy