Zaproszenie, agenda i podsumowanie – niezbędnik spotkań. Cykl artykułów: Logistyka a jakość… spotkań (cz. V)

MENEDŻER

Ten tekst kończy cykl artykułów o jakości spotkań. Stanowi podsumowanie praktycznych wskazówek, co należy zrobić, aby poprawić jakość spotkań. Zawiera też głębszą analizę powodów, z jakich nie chcemy zrezygnować z nieefektywnych spotkań.

Zacznijmy od trzech narzędzi niezbędnych przy każdym spotkaniu. Możesz je potraktować jak „check listę”, aby sprawdzić, czy Twoje spotkania spełniają niżej wymienione kryteria. Te narzędzia to zaproszenie, agenda i podsumowanie. 

Zaproszenie

Pierwsze i najważniejsze. Bardzo rekomenduję, aby było ono wysłane poprzez elektroniczny kalendarz (z Outlooka, Lotus Notes, Google Calendar lub dowolnego innego, który ma zastosowanie w firmie lub na użytek prywatny). Według Davida Allena, autora książki i metody GTD (Getting Things Done), w której opisuje metody wysokiej efektywności i zarządzania czasem, kalendarz to święte terytorium, w którym powinny się znaleźć tylko dwie rzeczy. Po pierwsze, te, na które mamy określony termin, jak np. zapłacenie podatków lub podróże oraz spotkania z innymi. Po drugie, spotkania z innymi są o tyle istotne, że zarządzamy nie tylko swoim czasem, ale wpływamy także na czas innej osoby. Warto go uszanować. Papierowe kalendarze nie najlepiej się sprawdzają w takiej sytuacji, a wciąż są w użyciu. Elektroniczny kalendarz pozwala zarządzać nim zarówno z komputera, jak i z urządzeń mobilnych. A przede wszystkim, wysyłając zapr...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy