Pandemia wywróciła do góry nogami system nauczania w Polsce. Szkoły musiały szybko przestawić się na naukę zdalną. Jak Pana zdaniem poradziły sobie z tym zadaniem uczelnie wyższe?
Współpracujemy z wieloma uczelniami i ośrodkami naukowymi i według mojej oceny sprawnie wdrożyliśmy platformy edukacyjne online do prowadzenia zajęć wykładowych i ćwiczeń, wideokonferencje do spotkań seminaryjnych i konsultacji, systemy e-learning i cyfrowe materiały wykładowe, cyfrowe tablice czy bazy zadań i testów. W wielu uczelniach już wcześniej byliśmy przygotowani do cyfrowych i innowacyjnych rozwiązań, współpracy online w międzynarodowych zespołach badawczych i sieciach naukowych, ograniczając tym samym kosztowne i długotrwałe delegacje. Współpracujemy także online w ramach realizacji projektów z przedsiębiorstwami, zatem nie mieliśmy problemu, aby tę wiedzę i technologie wykorzystać w bieżącej dydaktyce.
Natomiast wyzwaniem było w krótkim czasie dopracować zdalne prowadzenie laboratoriów informatycznych i technologii cyfrowych. Systemy operacyjne, programy narzędziowe i obsługowe są często instalowane na serwerach i komputerach stacjonarnych, a musieliśmy je udostępnić wirtualnie i przenieść do instalacji chmurowych. Wyzwaniem była także organizacja sieci wirtualnych pokojów zajęć przy podziale grupy studentów na zespoły zadaniowe i jednoczesna współpraca wykładowcy z kilkoma zespołami. Jesteśmy uczelnią kształcącą praktycznie, zatem przy braku możliwości organizacji zajęć i wizyt studyjnych w przedsiębiorstwach...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!