Sposób na logistykę miliona dostaw. Rozmowa z Katarzyną Słabowską, dyrektor Departamentu Logistyki Żabka Polska

MENEDŻER

O skoku sieci sklepów Żabka  w cyfrową transformację, organizacji smart city logistics i teście zeroemisyjnego e-Craftera z Katarzyną Słabowską, dyrektor Departamentu Logistyki firmy Żabka Polska, rozmawia Magdalena Libiszewska.

 

Ile z 5700 sklepów Żabki znajduje się w ścisłym centrum polskich miast? Jaka część z nich to punkty odbioru paczek kontrahentów Żabki?

Sklepy naszej sieci są zlokalizowane w najbardziej atrakcyjnych punktach, w centrach miast, o bardzo wysokim natężeniu ruchu. Spora ich część znajduje się w ścisłym centrum. O skali, w jakiej funkcjonujemy, świadczy fakt, że ponad 12 mln Polaków ma mniej niż 300 m do najbliższego sklepu Żabka. Zapewnienie odpowiedniego łańcucha dostaw do takich lokalizacji wymaga odpowiedniego podejścia do planowania i obsługi sklepów. Wszystkie Żabki oferują w ramach „Wygodnych Usług” możliwość nadania lub odbioru przesyłek kurierskich Poczty Polskiej oraz DHL Parcel, co zwiększa liczbę naszych klientów, ale również ruch wokół sklepów. 

Jak zatem zorganizowane są dostawy do tych sklepów?

Część sklepów obsługujemy bezpośrednio z pięciu magazynów, pozostałe punkty dostaw realizowane są dodatkowo z 21 terminali...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy