W przypadku handlu tradycyjnego sklepy muszą zadbać o dostępność towaru na półkach, regularnie uzupełniając jego zapas. Towary pobrane przez wielu pojedynczych klientów są uzupełniane w sposób skonsolidowany (dużymi porcjami) z regularną częstotliwością, np. codzienne lub co drugi dzień. Oznacza to, że centrum dystrybucyjne zaopatrujące sklepy tradycyjne kompletuje i dostarcza towar w dużych ilościach (wiele sztuk na jedną pozycję zamówieniową), bardzo często w opakowaniach zbiorczych i na dużych nośnikach towaru (np. palety). Natomiast centrum dystrybucyjne e-commerce to z punktu widzenia struktury zamówień bardzo duży sklep, realizujący masowe ilości pojedynczych drobnych zamówień indywidualnych klientów. Należy tu zwrócić uwagę na skalę tego „sklepu”. Według danych sieci Migros, średniej wielkości tradycyjny sklep RTV-AGD odwiedza ok. 180 klientów na godzinę, podczas gdy jego internetowy odpowiednik odnotowuje 1500 odwiedzin w ciągu godziny. Konsekwencje takiego przyrostu ska...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!