Biedronka posiada jedną z największych flot transportowych w Polsce i 16 centrów dystrybucyjnych. Jak firma radzi sobie w świetle niedoborów kadrowych – ogromnym problemem w pozyskaniu kierowców i całkiem sporym z pracownikami magazynowymi?
Tak, skala jest ogromna – w obszarze dystrybucji do sklepów to ponad 1100 pojazdów ciężarowych i 1300 naczep, dostarczających miesięcznie do 180 mln opakowań do sklepów i realizujących do 15 mln km. Odpowiedzią na pytanie jest to, że dzięki zaangażowaniu całego zespołu logistycznego Biedronki, w tym pracowników centrów dystrybucyjnych oraz blisko 50 partnerskich firm transportowych, utrzymujemy płynność dystrybucji do sklepów.
Jakimi konkretnymi praktykami walczycie o nowych pracowników i utrzymanie obecnych?
Dystrybucja do Biedronki ma swoją specyfikę. Nasza sieć logistyczna jest zregionalizowana, magazyny zlokalizowane są blisko obsługiwanych sklepów. A sklepy blisko klientów. Zapewniamy codziennie świeżą dostawę do sklepów. To ma wpływ na styl pracy kierowcy: jest codziennie w domu, ale w ciągu dnia pracy realizuje więcej dostaw, często do niełatwych lokalizacji – kierowcy wykazują się więc doskonałymi umiejętnościami. Jesteśmy dynamiczną firmą, ale zapewniamy stabilne, rosnące zapotrzebowanie na usługi transportowe, także w czasach pandemii. Kierowcy są pracownikami naszych partnerów, zawsze db...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!