Na ratunek środowisku: edukowanie branży, ekologiczne opakowania i zielony fulfillment

RAPORT

Tematy związane ze zrównoważonym rozwojem są obecnie na ustach całej branży e-commerce. I słusznie – w końcu rokroczny wzrost sprzedaży online zdecydowanie cieszy, ale też nie pozostaje bez (negatywnego) wpływu na stan naszej planety. Przykłady? Jedynie w 2020 r. branża e-handlu zużyła globalnie prawie 1,296 mld kg plastikowych opakowań (dane za raportem Oceana Foundation).

Jako przedstawiciele logistyki jesteśmy zależni od sukcesów i porażek e-sprzedaży; dokładamy też swoją cegiełkę do wpływu, jaki sektor wywiera na środowisko. Nie powinniśmy więc stać z założonymi rękami, a aktywnie lobbować za zadbaniem o kwestie związane ze zrównoważeniem – dzięki postawieniu na ekoopakowania, edukację z zakresu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych poprzez mądry transport czy rolę zielonych magazynów.

Bądźmy szczerzy: droga do zrównoważonego rozwoju jest wyboista. Złożoność branży e-commerce i całego łańcucha dostaw prowadzi do powolnej, acz skutecznej degradacji środowiska. European Environment Agency raportuje, że transport jest odpowiedzialny za > 1/4 całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Z kolei McKinsey&Company bije na alarm, że ponad jedna czwarta populacji kupuje online, napędzając nadprodukcję towarów oraz marnotrawiąc surowce i zasoby naturalne. 

Eksperci przewidują, że do 2025 r. sektor e-commerce osiągnie wartość przewyższającą 6 bln dol. Tym samym i my, przedstawiciele branży logistycznej, będziemy mieć ręce pełne procesowej roboty – wszystkie wygenerowane zamówienia trzeba będzie w końcu obsłużyć, zmagazynować i dowieźć....

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy