Pomimo tego, że zasadniczo agresja rosyjska narastała na terenie południowo-wschodnich obszarów Ukrainy już od 2014 r., definitywna eskalacja konfliktu nastąpiła kilka miesięcy temu, co wywołało potężny wstrząs w zakresie dotychczas prowadzonej działalności gospodarczej oraz wywołało pytanie wśród przedsiębiorców o wpływ tych zdarzeń na już zawarte lub mające być dopiero zawarte kontrakty handlowe.
Skutki konfliktu zbrojnego w Ukrainie dla branży transportu lądowego i morskiego można rozpatrywać w kilku wymiarach. Pod uwagę należy wziąć przede wszystkim znaczne osłabienie tempa wzrostu gospodarczego, a co za tym idzie malejący popyt na usługi przedsiębiorstw transportowych i logistycznych, utrudnienia bądź niemożność korzystania z sieci transportowej zniszczonej wskutek działań wojennych, zakłócenia w dotychczasowym łańcuchu dostaw, a także zwiększenie się kosztów transportu wskutek wzrostu cen paliw. Na sytuacji polskich przedsiębiorców transportowych piętno odcisnął też znaczny odpływ siły roboczej z uwagi na udział ukraińskich pracowników w działaniach wojennych. Zgodnie z danymi zebranymi przez ONZ na dzień 5 lipca 2022 r. od po...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!