Jak użyć data-driven products, aby okiełznać brak przewoźników i puste kilometry? Rozmowa z Thomasem Einsiedlerem i Sandrą Froehnert z Transporeon Group

PRODUKTY

Producenci, dostawcy i sprzedawcy detaliczni mają coraz większe trudności z zabezpieczaniem swoich transportów. Pomimo dowodów na coraz większą liczbę rejestracji samochodów ciężarowych, niedobór kierowców utrzymuje się, ponieważ spedytorzy nadal składają nowe zlecenia transportowe. Jednocześnie przewoźnicy znajdują się pod presją redukcji kosztów poprzez minimalizację pustych przebiegów. Rozmawialiśmy z Thomasem Einsiedlerem, chief product officer w Transporeon Group, na temat nowych produktów, z kategorii data-driven products, które rozwiązują wszystkie te problemy, a także zgłębialiśmy szczegóły z Sandrą Froehnert, product manager w Transporeon.

Dane są wirtualne, a puste przebiegi – całkiem prawdziwe. Jak coś wirtualnego może rozwiązać realny problem?

Thomas Einsiedler: Załadowcy, w tym producenci, dostawcy i sprzedawcy detaliczni, stoją obecnie przed wyzwaniem związanym z kryzysem zdolności przewozowych. Coraz trudniej jest im zapewnić transport produktów po rozsądnych cenach. Tymczasem przewoźnicy walczą z kosztami przejazdów z punktu A do punktu B bez ładunku. Tak zwane puste przejazdy stanowią ogromną stratę finansową. Byłoby znacznie lepiej, gdyby każdy przewoźnik mógł – w dowolnym miejscu – rozładować, a następnie po prostu załadować następną przesyłkę.

Sposobem na poprawę sytuacji jest zwiększenie dostępu do większej ilości danych. Innymi słowy, idealnym rozwiązaniem byłoby wiedzieć, kto, co, gdzie i kiedy się przemieszcza.

Jak dokł...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy