Istota motywowania i angażowania - Bodźce – cenna waluta

ZARZĄDZANIE

Głównym zadaniem menedżera jest osiąganie rezultatów poprzez innych ludzi. To nie Ty obsługujesz maszynę, czy wózek widłowy, nie Ty wymieniasz uszczelki, nie Ty zajmujesz się fizycznym produkowaniem, czy transportowaniem tego, co zostanie wyprodukowane... Robią to inni. Powtórzmy – osiągasz rezultaty POPRZEZ pracę innych pracowników. Sposób w jaki realizujesz owo „poprzez” jest kluczowy dla twojej efektywności.

Jak dobierasz cele do poszczególnych osób? Jak owe cele delegujesz? Jak sprawiasz, że ludzie są zmotywowani i angażują się w realizację zadań? Jak nadzorujesz, kontrolujesz i monitorujesz ich pracę? Jak ich oceniasz? Jak przekazujesz informację zwrotną? Jak nagradzasz, a jak karzesz? Owo „jak" ma kluczowe znaczenie dla Twojej efektywności, jako menedżera.

Skuteczne zarządzanie wiąże się z przekonaniem, że tak naprawdę w rozwoju firmy liczą się przede wszystkim ludzie. Dlatego właśnie motywowanie personelu uważane jest za istotę zarządzania. Obejmuje ono sprawowanie faktycznego nadzoru nad pracownikami oraz odpowiedzialność za ich działania i osiągane rezultaty. Motywując, zachęcasz pracowników do określonego wysiłku i przysłużenia się firmie. Menedżerowie, którzy słabo wywiązują się z funkcji motywowania, zazwyczaj doprowadzają do tego, że ich działy mają marginalny wkład w rozwój firmy, a pracownicy wykonują jedynie minimum swoich obowiązków. Ci natomiast, którzy rozumieją istotę motywowania, zazwyczaj prowadzą świetne zespoły ludzi z wybijającymi się pracownikami,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy