Inicjatywy ekologiczne mogą generować oszczędności. Rozmowa z Szymonem Górskim, dyrektorem logistyki Volkswagen Group Polska

MENEDŻER

O tym, czy logistykom jest po drodze z ekologią, o projektach, które przynoszą realne oszczędności i oszczędzają środowisko naturalne, z Szymonem Górskim, dyrektorem logistyki Volkswagen Group Polska, rozmawia Magdalena Libiszewska.
 

Ten rok w czasopiśmie „Logistyka a Jakość” upłynie w dużej mierze na promowaniu ekologicznie odpowiedzialnych inicjatyw w łańcuchu dostaw. Czy praktykom zarządzającym logistyką to „po drodze”?

I to bardzo, dlatego, że we wszystkich nas wzrasta świadomość, w jakim miejscu w zakresie ekologii jesteśmy, ale przede wszystkim – jaki wpływ na ekologię możemy mieć. Prawdą jest też fakt, że dla naszego środowiska ważna jest inicjatywa każdej wielkości. Istotne jest, aby tych inicjatyw, nawet tych najmniejszych, było jak najwięcej. Dlatego warto, abyśmy się zastanawiali, jak jesteśmy w stanie z naszej pozycji wpłynąć na środowisko. Kolejną kwestią jest fakt, że niektóre inicjatywy wiążą się też z generowaniem oszczędności po stronie kosztów, a to już coś, wobec czego menedżer logistyki nie powinien przechodzić obojętnie.

Czy wśród logistyków to jest top temat? Jakby go Pan spozycjonował w rankingu rozmów branżowych?

Według mnie – tak. Zmieniło się to w ostatnim czasie i jest to temat plasowany wśród naszych wyzwań najwyżej. Po pierwsze, świadomość po stronie konsumentów jest coraz wyższa, a co za tym idzie – oczekiwania...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy