Rzędy kas samoobsługowych, zakupy online z dostawą do domu czy odbiorem osobistym jeszcze do niedawna były synonimem rewolucji, jaka zachodzi w handlu. Dziś coraz częściej takim symbolem staje się sklep bez kasy. Czy czas pożegnać się z długimi kolejkami? Jak interpretować zmiany, które handel współcześnie przeżywa za sprawą technologii? Ich celem jest poprawa doświadczeń zakupowych klienta, a także przewaga konkurencyjna dla firm, które te rozwiązania wdrożą jako pierwsze.
Bizwit Research & Consulting LLP szacuje, że globalny rynek AI w handlu detalicznym ma osiągnąć wartość 24 mld dol. do 2027 r. – w porównaniu do 2019 r. i „zaledwie” 3 mld dol. Daje to roczny wzrost na poziomie 29,7%. Czy stanowi to sygnał, że już niedługo w sklepach samoobsługowych nie spotkamy sprzedawców? Nic z tych rzeczy – to tylko dowód, że dziś (niemal) wszystko zależy od klienta.
Klient w otoczeniu technologii
W handlu dotychczas królował towar: jego specyfika, jakość i oczywiście cena. Działania marketingowo-promocyjne oscylowały wokół rabatów czy bogactwa asortymentu. Sklepy wychodziły z jedną ofertą do wszystkich,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!