Dołącz do czytelników
Brak wyników

AI w cenie dla wszystkich. Jak Robotic Process Automation obniża koszty w administrowaniu logistyką?

AKTUALNOŚCI ZE ŚWIATA LOGISTYKI | 4 czerwca 2020 | NR 3
0 474

Dlaczego tak duże firmy, wydające każdego roku miliony na digitalizację, usprawnienia systemów IT czy nowe systemy IT, zaczęły na masową skalę stosować technologię Robotic Process Automation do automatyzacji procesów biznesowych, które polegają na powtarzalnym „klikaniu” pracowników back office? Odpowiedź jest prosta: łatwy i szybki zysk. Nigdy wcześniej zarządzający tych firm nie mogli pokazać swoim akcjonariuszom zwrotu z inwestycji w narzędzie informatyczne poniżej roku.

Roboty back office (ang. Robotic Process Automation – RPA) w finansach, logistyce, kadrach czy sprzedaży już kilka lat temu na dobre zadomowiły się w największych firmach globalnych, takich jak DSV, DB Schenker, Amazon etc. Dzisiaj są tak tanie, wszechstronne i potrzebne, że pracują także w MŚP.
Przed czwartą rewolucją przemysłową, zanim nie pojawiła się technologia RPA, automatyzacje manualnych procesów, modyfikacje systemów IT czy ich integracje były realizowane powoli przy zaangażowaniu wielu wysokokosztowych pracowników. Wszystko to sprawiało, że automatyzowanie wszelkich potrzeb biznesowych wiązało się z poniesieniem przez organizacje znaczących kosztów finansowych. Roboty RPA stały się prawdziwym „game changerem” automatyzowania procesów biznesowych, ponieważ pierwszy raz w historii informatyki wysokospecjalistyczne narzędzie informatyczne do automatyzacji procesów biznesowych stało się dostępne finansowo dla...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy