Środkami, które coraz częściej trafiają do automotive, usprawniając transport wewnątrzzakładowy, są wózki autonomiczne. Ich stosowanie eliminuje pracę ludzi, zwiększa bezpieczeństwo. Po zastosowaniu odpowiedniej infrastruktury, np. w postaci podajników, mogą zastąpić typowe widlaki. Automatyczne, samojezdne wózki AGV (Automated Guided Vehicles) są uniwersalne, sprawdzają się w tradycyjnych magazynach, halach wysokiego składowania, fabrykach.
– Czasy, kiedy korzystanie z automatyzacji w logistyce było tylko przedmiotem teoretycznej dyskusji, dawno już minęły. Koncepcja ta zyskuje na popularności, co obserwujemy wśród naszych klientów. Okresy zwrotu z inwestycji na poziomie 30-36 miesięcy oraz korzyści płynące z implementacji takich rozwiązań ułatwiają podjęcie decyzji o wdrożeniu automatycznych systemów transportowych. Wiodącym typem zautomatyzowanych pojazdów w przestrzeniach magazynowych są wózki typu AGV przeznaczone do mieszanych środowisk pracy – mówi Artur Thomas, menedżer projektów systemowych Jungheinrich Polska.
Wózki AGV to rozwiązanie dla klientów pracujących na dwie lub więcej zmian, mających powtarzalne procesy transportowe powiązane zarówno z przewożeniem towaru z punktu A do B, jak i ze składowaniem w regałach, a także nieposiadających możliwości zastosowania innych środków transportowych, np. przenośników. Ponadto można je też stosować w środowiskach, w których warunki higieniczno-sanitarne, mikrobiologiczne lub temperaturowe nie zapewniają pełnej ochrony operatora.
Jak to działa?
System AGV składa się z jednego lub więcej akumulatorowy...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!