Czy Polska może stać się intermodalnym hubem Europy?
REKLAMA
Tak. Jednak najpierw musimy odpowiednio przygotować naszą infrastrukturę transportową oraz dysponować odpowiednio dużym ilostanem wagonów i środków trakcyjnych. W 2017 r. polska kolej przewiozła 14,7 mln t ładunków w jednostkach intermodalnych, co stanowiło 6,12% masy wszystkich towarów przewiezionych koleją. Udział tej grupy towarów w wykonanej przez kolej towarowej pracy przewozowej na terenie Polski wzrósł natomiast do 9,87% dzięki wykonaniu 5,41 mld tono-kilometrów pracy przewozowej. W 2016 r. udziały te wynosiły 5,77% (wg masy) i 8,77% (wg wykonanej pracy). Oznacza to, że rok do roku nastąpił wzrost przedmiotowych udziałów odpowiednio o 6% i 12,5%. Wnioski z przeprowadzonych analiz sugerują, że w perspektywie do 2030 r. należy spodziewać się średniego tempa wzrostu kolejowych przewozów jednostek intermodalnych rzędu 6% w ujęciu masy i 8,5% w ujęciu pracy przewozowej, o ile oczywiście wielkość przewozów, innych niż jednostek intermodalnych, pozostanie na poziomie zbliżonym do 2017 r., tj. 234,5 mln t i 49,6 mld tono‑kilometrów. Biorąc pod uwagę obecny wzrost przewozów intermodalnych oraz projekty realizowane w zakresie tego segmentu ładunków przy wsparciu środków pomocowych, w obecnej perspektywie finansowej, których łączna wysokość wyniosła 1 133 000...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!