W łańcuchach dostaw sieci handlowych często kryją się spore możliwości zmniejszenia negatywnego wpływu firm na środowisko. Główne działania koncentrują się na procesie dostaw – zarówno tych zbiorczych, jak i indywidualnych przesyłek dla klientów końcowych – oraz stosowanych opakowań. Sieci handlowe coraz częściej wywierają również nacisk na dostawców, by oferowali bardziej ekologiczne produkty zarówno te spożywcze, jak i chociażby tekstylne.
Plastik na celowniku
Największy nacisk kładziony jest zwykle na kwestie opakowań. Zarówno tych zbiorowych, jak i jednostkowych. Stosowanie ekologicznych alternatyw dla plastiku to obecnie główne pole działań wielu sieci handlowych, zarówno z branży spożywczej, jak i na przykład modowej.
Grupa LPP jako pierwsza polska firma przystąpiła do globalnego postanowienia New Plastics Economy Global Commitment, w ramach którego zadeklarowała, że do 2025 r. będzie wykorzystywać tylko takie opakowania, które nadają się do ponownego użycia, poddają się recyklingowi lub kompostowaniu. To międzynarodowe porozumienie zainicjowane przez fundację Ellen MacArthur we współpracy z ONZ, którego celem jest całkowita eliminacja plastikowych odpadów niepodlegających obiegowi zamkniętemu. Obecnie LPP używa foliopaków pochodzących z materiału z recyklingu. Zrezygnowano z foliowych wypełniaczy na rzecz papierowych z recyklingu, a do opakowań Click&Collect wprowadzono taśmy papierowe.
Sieć sklepów CCC wycofała całkowicie foliowe opakowania swoich produktów, zastępując je papierowymi torbami z recyklingu. Również zama...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!