Upodabniające się platformy. Ekspert komentuje

TEMAT NUMERU

Jak platformy sprzedażowe rzeczywistości B2C wpływają na funkcjonowanie zakupów B2B? W jakim kierunku marketplace’y rozwijają się i dlaczego? Komentuje dr hab. Arkadiusz Kawa, dyrektor Łukasiewicz – Instytut Logistyki i Magazynowania.

Jeśli mówi się dzisiaj o e-commerce, to najczęściej myśli się o transakcjach B2C, mimo że ich wartość jest kilkukrotnie mniejsza niż B2B. Wynika to przede wszystkim z tego, że stroną transakcji B2C jest osoba indywidualna, czyli każdy z nas. Poza tym procesy, zwłaszcza logistyczne, są trudniejsze niż w relacjach tylko między firmami. Inna też jest organizacja pracy. 
Portal B2B jest zazwyczaj dostępny dla stałych klientów (obecnych lub nowych), którzy muszą zarejestrować się do platformy sprzedażowej. Klient po zalogowan...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy