Największym wrogiem standardów, a co za tym idzie standaryzacji procesów logistycznych, jest nieznajomość lub niepełna znajomość procesów przez osoby oddelegowane do ustalania standardów. Drugim czynnikiem, który może negatywnie wpłynąć na sam proces standaryzacji, jest duża zmienność w obrębie standaryzowanych procesów, nieuwzględniona lub uwzględniona w stopniu niedostatecznym. Trzecim, ale nie najmniej istotnym problemem, z którym spotykają się przedsiębiorstwa, jest fragmentaryczne wprowadzanie standardów w wydzielonej części przedsiębiorstwa lub w obrębie grupy procesów, bez ustalonych standardów w procesach poprzedzających lub następujących.
REKLAMA
Nierównowaga
Najczęstszym przykładem firm, w których występuje istotna różnica pomiędzy obszarami standaryzowanymi a obszarami, w których nie występuje standaryzacja procesów, są firmy produkcyjne. „Produkcjocentryczność” podmiotów, których głównym procesem biznesowym jest produkcja, powoduje, że pozostałe działy i wydziały firmy tj. logistyka, administracja, IT pozostają niedoinwestowane zarówno w kontekście nakładów finansowych, jak i w kontekście kadrowym (np. system wewnętrznych awansów talentów do obszaru produkcyjnego). Powoduje to kumulację kapitału, wiedzy i zainteresowania managementu firmy na jednym obszarze. Wynikiem tak rozwijanego przedsiębiorstwa jest niesymetryczność procesowa, skutkująca t...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!