Dołącz do czytelników
Brak wyników

ZARZĄDZANIE , RAPORT , BADANIE

14 kwietnia 2021

Raport Out-of-home delivery in Europe 2021

28

Firma Last Mile experts (LME) wraz z partnerem technologicznym UPIDO A.G z siedzibą w Szwajcarii zakończyło właśnie badanie sieci PUDO (alternatywne punkty podjęć i doręczeń) i APM (automaty paczkowe) obejmujące 27 krajów unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii.

Z raportu „Out-of-home delivery in Europe 2021”, który powstał przy wsparciu DPDgroup oraz ORACLE Partner, wynika, że od połowy 2019 r w Unii Europejskiej powstało ponad 40% nowych punktów PUDO w znacznym stopniu stymulowanych potrzebami dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce oraz uzyskaniem dodatkowej pojemności sieci dystrybucyjnych firm transportowych w obszarze dostaw „ostatniej mili”.

POLECAMY

Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków, liczba alternatywnych punktów dostaw i odbiorów przesyłek zwiększyła się w tym czasie o ponad 70%.

Komentujący wyniki badania Mirek Gral Partner w Last Mile Experts, przytoczył dane z innego raportu przygotowanego przez LME - rok 2020 w obszarze krajowego rynku usług kurierskich, który osiągnął wielkość ok 814 milionów przesyłek oraz obroty na poziomie prawie 11 miliardów zł. Jednocześnie szacujemy, że do 2023 wartość obrotów z tytułu obsługi przesyłek B2C osiągnie poziom 16 miliardów zł i zostanie wygenerowany przez ok. 1,3 miliarda przesyłek, co przekłada się na blisko 70% wzrost wolumenu w stosunku do 2020.

Najwięcej punktów PUDO w Europie jest zlokalizowane w Niemczech (57 tys.), Francji (45 tys.), Wielkiej Brytanii (38 tys.) i we Włoszech (36 tys.). W wyniku naszego badania szacujemy, że na całym kontynencie dostępnych jest ponad 336 tys. lokacji PUDO.

Częścią infrastruktury Out Of Home są także automaty paczkowe APM, których doliczyliśmy się ponad 43 tysięcy. Największa ilość maszyn dostępna jest w Polsce (11k), Hiszpanii(10k) oraz Niemczech (7k).

Badanie objęło 231 operatorów, w tym sieci kurierskie DPDgroup, DHL, Hermes, GLS, UPS czy InPost, niezależnych operatorów typu Mondial Relay, instytucje pocztowe Post Nord, Poczta Polska, na firmach działających lokalnie kończąc.  W trakcie badania przeprowadziliśmy także blisko 50 wywiadów z przedstawicielami sieci, reprezentantami e-commerce oraz ekspertami branży KEP.

Ostatnia mila oraz dostawy OOH już nie jest dodatkiem do usługi e-commerce, lecz jej kluczową i integralną częścią. Jednym z pierwszych dużych graczy był Amazon, który na swój sposób przewidział nadchodzące i stał się jednym z prekursorów zmian, które są korzystne dla milionów konsumentów na całym globie - podsumował Marek Różycki, Partner zarządzający w Last Mile experts.

Jeżeli jesteś zainteresowana/y szczegółami raportu zapraszamy do pobrania bezpłatnej wersji 87 stronnicowego raportu rejestrując się pod linkiem:

https://shipinroom.upidoag.ch/membership-account/membership-checkout/?level=1

(Źródło: Last Mile experts)

Przypisy