Raport Green Last Mile Europe 2022 - Zielona „ostatnia mila”

E-commerce

Ostatnia mila jest ważna, ponieważ ma kluczowe znaczenie w kreowaniu doświadczenia klienta detalicznego e-commerce – przedmiot, który nie był skutecznie dostarczony lub został uszkodzony, wpłynie negatywnie na percepcję klienta. Taka sytuacja może wywołać niechęć do dokonania kolejnych zakupów w tym sklepie lub korzystania z danego przewoźnika.

Ponadto, jak wynika z naszych wewnętrznych analiz, ostatnia mila stanowi ok. 30–50% wszystkich kosztów łańcucha dostaw dla paczek B2C. W konsekwencji jest kluczowym elementem śladu węglowego stworzonego przez e-commerce i dystrybucję przesyłek B2C.

Definicja „ostatniej mili” obejmuje wszystkie przepływy przesyłek od momentu opuszczenia rampy wychodzącej w magazynie producenta/handlu detalicznego/e-commerce. Może to w rzeczywistości obejmować „pierwszą milę” do obiektu logistycznego przewoźnika, „środkową milę” między różnymi węzłami dystrybucyjnymi (sortowniami) oraz ostatnią milę od magazynu dystrybucyjnego do odbiorcy końcowego.

Termin „ostatnia mila” został zapożyczony z branży telekomunikacyjnej i odnosi się do podłączenia domów lub firm do głównej sieci telekomunikacyjnej.

Zielona logistyka? 

Chociaż nie ma jasnej ani prawnej definicji zielonej logistyki, często jest ona praktycznie postrzegana jako koncentrująca się na ekonomicznym zwrocie z towarzyszącego pozytywnego wpływu na środowisko. Zrównoważony rozwój to szersza, bardziej przyszłościowa koncepcja, która ma na celu jednoczesne spojrzenie na potrzeby społeczeństwa, środowisko i korzyści gospodarcze. C...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy