Dołącz do czytelników
Brak wyników

ZARZĄDZANIE

14 marca 2020

NR 1 (Styczeń 2019)

Przesiadka na nadwozia wymienne. Rozmowa z Markiem Skowrońskim, dyrektorem biznesu lądowego Klastra Europa Północna i Wschodnia DB Schenker

46

O tym, w jaki sposób DB Schenker przewiezie rocznie tę samą masę towarową co dotychczas, realizując 26 500 kursów międzyterminalowych mniej, czyli o jednym z największych projektów realizowanych obecnie przez operatora logistycznego, z Markiem Skowrońskim, dyrektorem biznesu lądowego Klastra Europa Północna i Wschodnia DB Schenker, rozmawia Magdalena Libiszewska.

Spotykamy się w nowo otwartym terminalu przeładunkowym w Nowej Wsi Wrocławskiej, który jest ważnym elementem sieci transportu lądowego DB Schenker. Dlaczego?

Nasza sieć składa się z ponad 420 terminali w całej Europie. Terminale te są połączone ze sobą, oplatając gęsto 38 krajów europejskich. Jest to sieć unikalna z wielu powodów – jednym z nich jest fakt, że jako jedyna w Europie, a nawet na całym świecie, ma tak szeroki zasięg. Spowodowane jest to faktem, że biznes lądowy ma duże znaczenie, szczególnie w Europie. Drugi powód unikalności naszej sieci to fakt, że jest to sieć własna. Nie ma tu więc mowy o ryzyku „luźnych” połączeń i umów wielu firm, które w ten sposób starają się stworzyć efekt synergii. W przypadku DB Schenker jest to jeden, wspólny organizm, działający w ustrukturyzowany sposób. Kolejny powód, dlaczego uważam, że sieć ta jest unikalna, to jej centralne zarządzanie. Pamiętamy czasy, kiedy firma dopiero się budowała, a współpraca w niej nie była tak szczegółowo uregulowana. Z biegiem czasu natomiast zaczęło się to zmieniać i centralizować – pojawiła się jedna myśl i jeden pomysł na funkcjonowanie sieci. Dzięki temu jest ona teraz w stanie dostarczać większą wartość niż kiedykolwiek wcześniej. Wyjątkowość wynika również ze sposobu budowania naszej sieci, a mianowicie w oparciu o nowoczesne obiekty – takie jak nowy terminal w Nowej Wsi Wrocławskiej, który zaczął funkcjonować z końcem ubiegłego roku. 

Nowy terminal dostosowany jest do obsługi nadwozi wymiennych swap body. Stoi za tym duży projekt realizowany w DB Schenker.

Ogromny projekt, który jest obecnie w fazie wdrażania – prace nad nim rozpoczęliśmy w IV kwartale ubiegłego roku – a dotyczy połączeń krajowych, w ramach których zmieniamy technologię obsługi przesyłek.

Myślę tutaj o rozwiązaniu w postaci nadwozi wymiennych, nieporównywalnie efektywniejszym od zwykłego ruchu naczepowego. Zmiana ta jest ogromna i stanowi też wyzwanie z wielu powodów. Jeden z nich to oczywiście duży nakład finansowy, jaki ponieść...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy