Prowadzenie trudnych rozmów i udzielanie feedbacku jako skuteczne narzędzie budujące zaufanie do przełożonego. Jak rozmawiać z pracownikiem?

MENEDŻER

Kiedy słyszymy słowo feedback, trudna rozmowa i zaufanie w jednym zdaniu – może wydawać się to niemożliwe, jednak to zjedzenie przysłowiowej beczki soli sprawia, że rodzi się zaufanie i szczera relacja.

Czym jest trudna rozmowa? 

Trudna rozmowa jest trudna do zdefiniowania, ponieważ dla każdego będzie ona znaczyła coś innego. Cechą wspólną jest jednak to, że będzie ona wywoływała w rozmówcach silne i trudne emocje, jak strach, gniew, frustrację i wiele innych. Może ona dotyczyć wielu obszarów, począwszy od przykrego zapachu, niechlujnego wyglądu, skończywszy na trudnej sytuacji w życiu prywatnym. Do niektórych z tych rozmów można się przygotować, bo daną sytuację obserwujemy od pewnego czasu, ale może wydarzyć się z zaskoczenia, np. jeśli nasz pracownik dozna kryzysu emocjonalnego. 
Należy pamiętać, że trudna rozmowa, która dotyczy obszarów wzbudzających w pracowniku silne emocje, jest również rozmową trudną dla osoby, która ją przeprowadza, czyli liderze, kierowniku czy innym wyznaczonym pracowniku.

Dlaczego niechętnie podejmujemy tematy uznane za trudne? 

Nie jest zaskoczeniem, że wolimy czuć się dobrze niż źle… Niestety, trudne rozmowy bardzo często obniżają nasz nastrój. Dodatkowo istnieje zagrożenie, że osoba podejmująca...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy