Dołącz do czytelników
Brak wyników

E-commerce

6 czerwca 2022

NR 3 (Maj 2022)

Postawiliśmy na digitalizację, automatyzację i omnikanałowość

0 171

Stale digitalizujemy pro­cesy i konsekwentnie dążymy do umacniania pozycji lidera w Europie Środkowo-Wschodniej, mówi. Łukasz Boguszewski, dyrektor ds. logistyki z MODIVO S.A. w rozmowie z Alicją Kostecką . 

Pod szyldem MODIVO spółka MODIVO S.A. sprzedaje od początku roku odzież w 16 krajach, mając w ofercie blisko 200 tys. produktów i ok. 650 marek. Jakie zmiany ta konsolidacja generuje dla logistyki i łańcucha dostaw?

POLECAMY

Spółka MODIVO ma ogromny potencjał i bardzo intensywnie się rozwija. Tak dynamiczne działania wymagają od nas wdrażania w organizacji zaawansowanych i innowacyjnych rozwiązań. Szczególny nacisk kładziemy na logistykę, która dla MODIVO S.A. jest kluczowa do osiągania ambitnych celów i zapewnienia przewagi konkurencyjnej.

Podczas rozszerzania naszej działalności konieczne były inwestycje w zaawansowane rozwiązania logistyczne, technologiczne oraz bezpieczny i odporny łańcuch dostaw. Oferując szeroką ofertę produktową dla klientów, doszliśmy do wniosku, że jeden magazyn w Zielonej Górze nie zapewnia odpowiedniej pojemności. Dlatego ważnym projektem jest zakończona niedawno budowa centrum dystrybucyjnego w Bukareszcie. W przyszłości planujemy nie tylko rozbudowę tych magazynów, ale również stworzenie kolejnych centrów logistycznych poza rynkiem macierzystym, które będą wspierały fulfilment dla naszej firmy. Równocześnie rozwijamy platformę omnichannel oraz marketplace, które docelowo będą dostępne na wszystkich rynkach, na których działamy. Stale digitalizujemy procesy i konsekwentnie dążymy do umacniania pozycji lidera w Europie Środkowo-Wschodniej.

Jaki wpływ na łańcuch dostaw i logistykę MODIVO ma obecna sytuacja na świecie?

Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu oraz stabilnym procesom logistycznym nasz łańcuch dostaw pozostał niezachwiany. Zachowujemy elastyczność, dywersyfikujemy partnerów i stawiamy na wczesne zatowarowanie, przez co nasze działania są szybsze i efektywniejsze. Naszą przewagą są też strategicznie umiejscowione magazyny, dzięki którym jesteśmy w stanie obsłużyć kluczowe dla nas rynki.

Jakie elementy są kluczowe w zarządzaniu łańcuchem dostaw i logistyką w firmie MODIVO, aby odnosić sukces na prawie 20 rynkach?

Na sukces składa się wiele czynników. W naszym przypadku postawiliśmy na digitalizację, automatyzację działań logistycznych i omnikanałowość. Kluczowe w tym wypadku są dwa centra logistyczne oraz wprowadzone rozwiązania, takie jak Sales&Operational Planning czy mechanizmy load balancingu. W MODIVO przykładamy szczególną wagę do odpowiedniego analizowania danych, które pozwalają nam stale ulepszać procesy, ale także poznawać potrzeby i oczekiwania klientów. Dzisiaj przeprocesowanie zamówienia zajmuje nam ok. trzech godzin. Istotną rolę odgrywają u nas sklepy stacjonarne, które pełnią również funkcję minimagazynów, wspierając tym samym cały proces logistyczny i zakupowy. Wszystkie wymienione aspekty pozwalają nam na optymalizację kosztów, skrócenie czasu realizacji zamówienia, a także zwiększenie stabilności i odporności naszego łańcucha dostaw.

Jaki wpływ na łańcuch dostaw MODIVO ma podwyżka cen paliw? 

Dzięki odpowiednio szybko podejmowanym decyzjom i wspomnianej wcześniej elastyczności ten obszar mamy zabezpieczony, a nasze koszty transportu nie zmieniły się.

W jaki sposób można skrócić łańcuch dostaw, biorąc pod uwagę doświadczenia MODIVO?

Istotną rolę w skróceniu łańcucha dostaw odgrywają u nas sklepy stacjonarne. Klienci w wy...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy