Pod pojęciem dobrego opakowania produktu kryje się coraz więcej cech. Co więcej, często są to cechy przeciwstawne. Musi ono maksymalnie zabezpieczać towar, lecz nie utrudniać dostępu klientom. Podróżować wieloetapowym łańcuchem dostaw, a jednocześnie prezentować się atrakcyjnie z zewnątrz. Nie bez znaczenia jest również to, by było dopieszczone marketingowo, ale nie podrażało produktu. Poszczególne elementy mają oczywiście różne znaczenie w różnych branżach, ale nie zmienia to faktu, że optymalizacja opakowań staje się coraz większym wyzwaniem dla firm.
REKLAMA
Mniej znaczy więcej
Wyzwanie to warto jednak podjąć, chociażby ze względu na drzemiące w nim niejednokrotnie poważne możliwości ograniczenia kosztów. Przekonał się o tym producent rowerów firma Bike Fun International, który dzięki usprawnieniu procesu pakowania przez firmę Smurfit Kappa zaoszczędził rocznie 70 tys. euro.
Bike Fun International, jeden z wiodących producentów rowerów w Europie, osiągnął wysoki wzrost wynoszący ok. 10% roczn...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!