Dołącz do czytelników
Brak wyników

Na rynku pracy umacnia się pozycja ekspertów. Raport „Przegląd wynagrodzeń i trendów na rynku pracy w 2020 r. – Łańcuch Dostaw”

BAZA WIEDZY | 6 kwietnia 2020 | NR 2
189

Jakich specjalistów w obszarze łańcucha dostaw poszukują firmy? Które role ewoluują i w jakim kierunku? Jak kształtują się ich wynagrodzenia? Na analizę tychże składają się setki procesów rekrutacyjnych i tysiące rozmów kwalifikacyjnych na stanowiska w obszarze łańcucha dostaw, przeprowadzonych przez ekspertów Michael Page i Page Executive w Polsce w 2019 r.

Jak twierdzą eksperci Michael Page i Page Executive, w ostatnim czasie branża TSL rozwija się nierównomiernie. W związku z malejącą liczbą zamówień gorszy czas przeżywają firmy, które obsługują głównie przedsiębiorstwa przemysłowe, zwłaszcza te z branży automotive. Wzrosty notują z kolei podmioty świadczące usługi na rzecz sektora FMCG czy e-commerce. Dobre wyniki pozwalają im na większe wydatki, w tym na inwestycje w infrastrukturę oraz nowoczesne technologie. Coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie i rozwój narzędzi sprzyjających automatyzacji procesów, 
np. w zakresie prognozowania, zarządzania zapasami i zamówieniami.
W magazynach częściej wykorzystuje się np. automatyczne regały i autonomiczne wózki. Przejmują one część powtarzalnych zadań i mogą wyręczyć np. pracowników magazynowych czy operatorów wózków widłowych, jak również przyczyniają się do poprawy efektywności pracy i zoptymalizowania kosztów. Zastosowanie nowoczesnych technologii generuje jednocześnie większe zapotrzebowanie na automatyków projektujących i obsługujących tego typu rozwiązania. Wraz z rozwojem automatyzacji role specjalistów zmieniają się. Możemy przypuszczać, że stanowisko specjalisty ds. logistyki będzie powoli ewoluować w kierunku inżyniera robotyki. Natomiast popyt na inżynierów i kierowników projektów wdrażających digitalizację i automatyzację prawdopodobnie wzrośnie.

POLECAMY

Potencjał e-commerce

Dynamiczny rozwój e-commerce to duża szansa dla firm logistycznych obsługujących sklepy internetowe. Łańcuch dostaw rozwija się w kierunku efektywnego i szybkiego wspierania niestandardowych kanałów dystrybucji, jak również kompleksowej obsługi zamówień i zwrotów. Popularność zakupów online i stale rosnące oczekiwania konsumentów stawiają jednak przed firmami logistycznymi spore wyzwania. Jednym z nich jest optymalizacja kosztów serwisu, przy jednoczesnym zapewnieniu dostawy w ekspresowym tempie oraz zagwarantowaniu kupującym możliwości bezpłatnego zwrotu. Rośnie zatem znaczenie wyspecjalizowanej obsługi zarządzania logistyką zwrotów.

Zmiany w zakupach

Zmiany zauważalne są również w obszarze zakupów. Duża dywersyfikacja ról specjalistów oraz tendencja do przekazywania im wąskiego zakresu ob...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy