W tym artykule skupię się na wskaźnikach istotnych z punktu widzenia logistyki przedsiębiorstwa. Nie należy przy tym zapominać, że dla prawidłowego funkcjonowania firmy w kryzysie równie ważne są pozostałe działania. Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami, przegląd aktualnie prowadzonych działań marketingowych, szybka i prawidłowa ocena rozwiązań pomocowych i ich wykorzystanie, a także wiele innych czynników, których monitorowanie i poprawa pozwoli firmie przetrwać kryzys.
Przyjrzyjmy się więc następującym wskaźnikom:
REKLAMA
- Wartość zapasów w stosunku do sprzedaży. Większość przedsiębiorstw musi się borykać z obniżoną sprzedażą lub mniejszą marżowością. Równocześnie potrzebują poprawić cash flow, więc zamrażanie pieniędzy w zapasie jest nieuzasadnione. Wyjątkiem są dobra szybko zbywalne w tym czasie, tj. e-grocery lub dystrybucja środków dezynfekujących czy ochrony indywidualnej.
- Koszt transportu na linię zmówienia. Niezależnie od tego, czy korzystamy z transportu własnego, czy też pośrednictwa firm spedycyjnych, warto się przyjrzeć aktua...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!