Beton w roli głównej
Nowoczesny beton uzyskuje się przez połączenie cementu, piasku, żwiru, wody i niewielkiej ilości innych dodatków, a wszystko odbywa się w wyspecjalizowanych fabrykach. W ostatnich miesiącach AsstrA-Associated Traffic AG dostarczył ponadgabarytowe elementy konstrukcyjne właśnie do betonowni. – Klient przesłał zapytanie na dostawę ponadgabarytowego sprzętu z Włoch do Belgii z rozładunkiem w gminach Seraing i Engis. Transport potwierdzono w ostatniej chwili. Oprócz krótkiego terminu na realizację projektu zadanie komplikował brak uzgodnionego schematu załadunku. Otrzymaliśmy jedynie wymiary i masę poszczególnych elementów – podaje Ekaterina Trotsko, specjalista ds. sprzedaży w AsstrA. Ładunek składał się z przenośnika taśmowego i 22 sieci. Długość przenośnika wynosiła 7,5 m, wysokość w punkcie maksymalnym 2,45 m, a waga 2,8 t. Rozmiar siatek to: 1,2 × 1,7 × 3,2 m (łączna waga 22 jednostek wynosiła 8 t). Do dostarczenia towaru postanowiono wykorzystać naczepy typu „otwarta platforma”. – Rozmieszczenie elementów na platformie zorganizowano z uwzględnieniem kolejności rozładunku – podkreśla Aneta Tomczak, spedytor ds. transportu ponadgabarytowego w AsstrA.
REKLAMA
Około 1400 elementów (pierścieni ze zbrojonego betonu) dla nowej linii kolei miejskiej we Frankfurcie wchodziło w skład transportu realizowanego niedawno przez DB Schenker. Jest to część dużego, kilkumiesięcznego projektu budowlanego. Linia kolejki miejskiej o długości 2,7 km, której część przebiegać będzie nad ziemią, połączy nowopowstałą dzielnicę miejską z centrum Frankfurtu. Część nowej linii będzie przebiegać przez dwa tunele o długości 850 m każdy. Właśnie do tych tuneli DB Schenker dostarcza ciężarówkami na plac budowy betonowe pierścienie, każdy z nich składa się z sześciu części i waży 27 t. – Do tej pory nie wspieraliśmy tak dużego projektu budowy tuneli jak ten. Elementy są transportowane od producenta w północnych Niemczech do terminalu cargo na lotnisku we Frankfurcie pociągiem towarowym. Jeden pociąg odpowiada 30 ładunkom samochodów ciężarowych – mówi Stefan Kümpel, Project Manager z zespołu transportów specjalnych DB Schenker. W sumie chodzi o 47 pociągów, z których każdy przewozi 180 elementów...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!