Kolosy w drodze

Project cargo – przegląd najciekawszych transportów zrealizowanych w 2020 r. przez operatorów logistycznych

PROJEKTY

Istnieje wiele grup produktów, których przewóz z jednego miejsca na drugie wymaga szczególnej ostrożności, a ich podróż musi być zaplanowana w każdym, nawet najmniejszym szczególe. Powszechny lockdown jeszcze bardziej utrudnił eksport niektórych dóbr, a szkody gospodarcze, które wyrządza COVID-19, mocno oddziałują na łańcuchy dostaw, nierzadko wywołując zakłócenia. Pomimo tego w ostatnich miesiącach operatorzy logistyczni zrealizowali wiele interesujących dostaw. 

Beton w roli głównej

Nowoczesny beton uzyskuje się przez połączenie cementu, piasku, żwiru, wody i niewielkiej ilości innych dodatków, a wszystko odbywa się w wyspecjalizowanych fabrykach. W ostatnich miesiącach AsstrA-Associated Traffic AG dostarczył ponadgabarytowe elementy konstrukcyjne właśnie do betonowni. – Klient przesłał zapytanie na dostawę ponadgabarytowego sprzętu z Włoch do Belgii z rozładunkiem w gminach Seraing i Engis. Transport potwierdzono w ostatniej chwili. Oprócz krótkiego terminu na realizację projektu zadanie komplikował brak uzgodnionego schematu załadunku. Otrzymaliśmy jedynie wymiary i masę poszczególnych elementów – podaje Ekaterina Trotsko, specjalista ds. sprzedaży w AsstrA. Ładunek składał się z przenośnika taśmowego i 22 sieci. Długość przenośnika wynosiła 7,5 m, wysokość w punkcie maksymalnym 2,45 m, a waga 2,8 t. Rozmiar siatek to: 1,2 × 1,7 × 3,2 m (łączna waga 22 jednostek wynosiła 8 t). Do dostarczenia towaru postanowiono wykorzystać naczepy typu „otwarta platforma”. – Rozmieszczenie elementów na platformie zorganizowano z uwzględnieniem kolejności rozładunku – podkreśla Aneta Tomczak, spedytor ds. transportu ponadgabarytowego w AsstrA.

Około 1400 elementów (pierścieni ze zbrojonego betonu) dla nowej linii kolei miejskiej we Frankfurcie wchodziło w skład transportu realizowanego niedawno przez DB Schenker. Jest to część dużego, kilkumiesięcznego projektu budowlanego. Linia kolejki miejskiej o długości 2,7 km, której część przebiegać będzie nad ziemią, połączy nowopowstałą dzielnicę miejską z centrum Frankfurtu. Część nowej linii będzie przebiegać przez dwa tunele o długości 850 m każdy. Właśnie do tych tuneli DB Schenker dostarcza ciężarówkami na plac budowy betonowe pierścienie, każdy z nich składa się z sześciu części i waży 27 t. – Do tej pory nie wspieraliśmy tak dużego projektu budowy tuneli jak ten. Elementy są transportowane od producenta w północnych Niemczech do terminalu cargo na lotnisku we Frankfurcie pociągiem towarowym. Jeden po...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy