Koło ratunkowe w obsłudze cross-border - Jak nowoczesny fulfillment ułatwia międzynarodową sprzedaż?

E-commerce

Pandemia COVID-19 znacząco przyspieszyła to, co i tak było nieuniknione – czyli dalszy wzrost sektora e-commerce. Część państw, chcąc chronić obywateli przed rozprzestrzeniającym się wirusem, wprowadziła restrykcje w handlu stacjonarnym, niejako wymuszając prawnie przejście firm na handel online i przyczyniając się do dalszych wzrostów w branży.

Restrykcje te miały wpływ zresztą nie tylko na same sklepy, dotknęły również kupujących. Rosnąca konkurencja na rynku e-sprzedaży spowodowała też wzrost wymagań e-klientów, chcących mieć możliwość wyboru metody płatności (i to nie tylko w kategoriach przelew versus karta, ale też oczekujących możliwości płacenia BLIK-iem czy Apple Pay), gwarancji same/next day delivery oraz... łatwego kupowania od sprzedawców zza (nawet najdalszej) granicy.

Możliwość rozszerzania sprzedaży na nowe rynki to jednak nie tylko ogromny potencjał sprzedażowy i morze biznesowych możliwości do wykorzystania. Statystyki mówią same za siebie – dane zebrane przez Zion Research jasno pokazują, że cross-border to tak naprawdę przyszłość branży e-commerce: w 2018 r. rynek był wart 562,1 mld USD; do 2027 r. ma jednak osiągnąć wartość... 4195,4 mld USD. Dodajmy, że CAGR (compound annual growth rate) w tej sytuacji wyniesie aż 27,4%. Gra o podbicie zagranicznych rynków jest więc niewątpliwie warta świeczki.

Sprzedaż cross-border: profity versus problemy

Z punktu widzenia właścicieli firm...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy