Jak wspomniano we wstępie, eksport i import ładunków poprzez port morski wymaga udziału dużej liczby podmiotów uczestniczących w całym łańcuchu logistycznym. Wymienić tutaj należy chociażby operatorów terminali, spedytorów, agentów statkowych, podmioty zarządzające portami, urzędy celne i morskie oraz samych przewoźników morskich, drogowych i kolejowych. Od wielu lat podnoszone są więc postulaty, aby utworzyć zintegrowany i zharmonizowany system służący jako elektroniczna platforma wymiany informacji i dokumentów pomiędzy wszystkimi uczestnikami obrotu portowego. Pomimo różnych propozycji w morskiej społeczności międzynarodowej istnieje zgoda (potwierdzona praktyką w wielu portach morskich na świecie), że zadania tego systemu spełni właśnie PCS.
Z uwagi na brak uregulowań prawnych (o czym będzie mowa w dalszej części artykułu) nie istni...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!