Bez względu na to, czy sprzedaż internetowa jest głównym kanałem dystrybucji, czy uzupełnieniem tradycyjnej działalności firmy, jej znaczenie na rynku bardzo szybko rośnie. Specjaliści są zgodni, że potencjał zarówno polskiego rynku e-commerce, jak i związanych z nim usług fulfilment wciąż jest duży i prognozują dynamiczny rozwój obu sektorów.
– Zakupów online dokonuje już 62% Polaków. To wzrost o sześć punktów procentowych względem poprzedniego roku (według Gemius, „E-commerce w Polsce 2019”). Te dynamiczne wzrosty zauważamy od kilku ostatnich lat i nikogo już one nie dziwią. Polacy polubili się z e-zakupami, które są wygodne, proste i bezpieczne. W związku z tym coraz więcej obecnych w Polsce firm z segmentu retail ma już kanały e-commerce lub planuje je wdrożyć w jak najszybszym czasie. Ze względu na regularne powiększanie puli zamówień wiele z nich przechodzi z modelu własnego prowadzenia dystrybucji towarów na korzystanie z usług operatorów logistycznych, co zapewnia im większą elastyczność i optymalizację kosztów – tłumaczy Jadwiga Żurek, dyrektor sprzedaży Arvato Supply Chain Solutions w Polsce.
REKLAMA
Naturalny kierunek
Dynamiczny rozwój handlu elektronicznego stał się już nieodzownym elementem polskiej gospodarki i wydaje się, że jest to naturalna kolej rzeczy. – Potencjał klientów e-commerce jest duży i stale rośnie. Udział branży na polskim rynku jest jeszcze niski w porównaniu do średniej europejskiej, szczególnie w porównaniu z krajami, które przodują w tym biznesie – np. Wielką Brytanią czy Niemcami. Rozwój technologii i większy dostęp do internetu stanowią szansę dla wielu firm. Klienci mają coraz większy komfort zamawiania towarów – mogą korzystać z urządzeń mobilnych, otrzymywać produkty pod wskazany adres lub do paczkomatów. Dostawy realizowane są już nawet tego samego dnia. Do zwiększenia zainteresowania e-commerce przyczynia się także rozwój płatności bezgotówkowych czy oferowanie konsumentom kredytów odnawialnych na zakupy – mówi Mariusz Jaromin, Business Development Manager global retail and e-commerce DB Schenker.
– Rynek sprzedaży internetowej notuje w ostatnich latach regularny, dwucyfrowy wzrost, a co za tym idzie – jest ogromny potencjał zarówno dla firm obecnych tylko w segmencie e-commerce, ale też tych handlujących „starym” sposobem. Coraz więcej firm z branży FMCG rozważa wejście w e-commerce lub już testuje i rozwija ten kanał. Dla firm logistycznych jest to naturalny kierunek rozwoju i stanowi coraz większy udzi...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!