Umowa europejska dotycząca międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR) sporządzona została w Genewie 30 września 1957 r. Aktualnie jej stronami jest 51 państw (mimo nazwy umowy przystąpiły do niej również kraje pozaeuropejskie). Polska jest stroną Umowy ADR od 6 maja 1975 r. Charakterystyczną cechę tej umowy stanowi mechanizm dokonywania jej zmian – regulacja ta jest bowiem aktualizowana w cyklach dwuletnich i wypada zawsze w latach nieparzystych. Najnowsze zmiany Umowy ADR formalnie weszły w życie 1 stycznia 2019 r. (praktycznie zaś, z uwagi na przewidziany 6-miesięczny okres przejściowy, od 1 lipca 2019 r.).
DGSA również u nadawcy towarów niebezpiecznych
W myśl nowych przepisów Umowy ADR każde przedsiębiorstwo, którego działalność obejmuje nadawanie lub przewóz drogowy towarów niebezpiecznych, lub związane z nimi pakowanie, załadunek, napełnianie lub rozładunek, powinno wyznaczyć jednego lu...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!