Autonomia, relacyjność, kompetencje - Biznesowe bingo

ZARZĄDZANIE

Większość przedsiębiorców i menedżerów szuka odpowiedzi na pytanie, jak usprawnić procesy w łańcuchach dostaw. Dzieje się tak zwłaszcza teraz, w świecie po pandemii, która ujawniła długotrwałe wyzwania związane z efektywnym sposobem zarządzania dostawami. Wydaje się obecnie, że główną przeszkodą blokującą doskonalenie procesów zaopatrzeniowych, jest brak współpracy.

APQC (American Productivity & Quality Center) jest uznanym na świecie autorytetem w dziedzinie benchmarkingu, najlepszych praktyk, doskonalenia procesów i wydajności oraz zarządzania wiedzą (KM – Knowledge Management). W swoim niedawno opublikowanym raporcie „Top Six Obstacles to Improving Supply Chain Processes in 2022”, skupiającym się na corocznym badaniu priorytetów związanych z poprawą funkcjonowania łańcucha dostaw, APQC potwierdził, że głównym obecnie wyzwaniem jest poradzenie sobie przez specjalistów tego obszaru z „brakiem współpracy”. 
 

Lista głównych wyzwań, opublikowana przez APQC, obejmuje:
  1. Brak współpracy między funkcyjnej i zewnętrznej – 46%.
  2. Przepisy/inne uwarunkowania, utrudniające wprowadzanie zmian – 38%.
  3. Niedostateczne zaangażowanie pracowników – 35%.
  4. Problemy z komunikacją – 34%.
  5. Przeszkody związane z technologią – 33%
  6. Zbyt duża ilość zmian – 32% 


Wiele organizacji „mówi o współpracy”, ale tak naprawdę „nic za tym nie idzie”.

Wylewanie fundamentów pod umowę relacyjną

Kluczowym aspektem, na który trzeba zwrócić uwagę już na samym początku tworzenia udanych umów relacyjnych, do czego namawia APQC, jest wylanie fundamentów pod przyszłą współpracę.

Wiemy już, że umowy z natury rzeczy są niekompletne. Wiemy również, że umowy powinny być zbudowane na przejrzystych i fundamentalnych kwestiach, dotyczących interakcji biznesowych.

Amerykańskie Narodowe Centrum Badań Gospodarczych (National Bureau of Economic Research) zaprezentowało najnowsze badania dotyczące sposobów przezwyciężania problematyki, związanej z nie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
  • dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
  • dostęp do czasopisma w wersji online,
  • dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ... i wiele więcej!

Przypisy