Wózki to typowy element każdej floty pojazdów transportu wewnętrznego. Coraz częściej jednak w miejscach, gdzie dotąd stosowano typowe widlaki, konkretnie tam, gdzie wykorzystywano je wyłącznie do transportu poziomego, teraz konkurencję dla nich stanowią zestawy transportowe. Specjaliści nie mają wątpliwości, że obok cyfryzacji i automatyzacji wzrost popularności ciągników, a tym samym zestawów transportowych (także autonomicznych), to jedno ze znaczących zjawisk, z jakim będziemy mieć do czynienia w logistyce w najbliższych latach.
REKLAMA
Walory ponadczasowe
Eksperci STILL (producent wózków widłowych, ale też ciągników transportowych) przypomnieli swego czasu doniesienia Uniwersytetu Technicznego w Monachium, w których jest mowa na temat perspektyw zestawów transportowych w myśl koncepcji Logistyki i Przemysłu 4.0. Uczestnicy przeprowadzonych przez monachijskich naukowców badań jako główne zalety zastosowania zestawów wskazali m.in: umożliwienie standaryzacji procesu dostaw (87%), zmniejszenie wolumenu transportu (87%), zredukowanie liczby wypadków (73%), a także redukcję kosztów personelu (60%). Respondenci zgodnie potwierdzali, że jeden ciągnik zastępujący kilka wózków widłowych emituje znacznie mniej hałasu, jest bardziej energooszczędny, wymaga do obsługi mniejszej liczby pracowników i prowadzi do ograniczenia kosztów operacyjnych i serwisowych. Przy redukcji liczby pojazdów ograniczenie natężenia ruchu przyczynia się też do minimalizacji występowania potencjalnie niebezpiecznych sytuacji. Istotna jest cykliczność i przewidywalność przejazdów. W raporcie monachijskich akademików stwierdzono również, że choć poziom automatyzacji systemów...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!