
prezes zarządu
DPD Polska
W okresie pandemii COVID-19 nastąpił znaczny wzrost zainteresowania zakupami online wśród konsumentów. W czasie zagrożenia zdrowia publicznego zamawianie niezbędnych produktów w sieci okazało się bowiem bezpieczną alternatywą dla tradycyjnych zakupów. Równocześnie zauważyliśmy spadek wolumenów wynikających z obsługi nie mniej ważnych klientów biznesowych, z których wielu istotnie zredukowało działalność. Perspektywa niespełna trzech miesięcy jest jednak za krótka, by formułować wiążące wnioski. Wiele zależy od tego, w jakiej kondycji wyjdą z epidemii polskie przedsiębiorstwa i czy konsumpcja gospodarstw domowych utrzyma się na dotychczasowym poziomie.
Patrząc od strony czysto operacyjnej, uważamy, że doświadczenie epidemii utrwali kryzysowe innowacje jako korzystne dla konsumentów. Podczas kryzysu finansowego lat 2008-2009 doświadczyliśmy znacznego wzrostu segmentu e-commerce, gdyż nabywcy docenili wygodę zakupów w internecie, sieci handlowe rozszerzyły kanały dystrybucji o tańsze niż tradycyjne sklepy strony zakupowe. Firmy kurierskie stały się naturalnym partnerem obu stron transakcji handlowej. Sądzimy, że podobnym impulsem jest stan epidemii COVID-19. Szybko doszło do uproszczenia niektórych procedur i pojawiły się nowe usługi, takie jak odbiór przesyłki z domu od klienta indywidualnego czy doręczenie pod drzwi bez podpisu – szybsze i bezpieczniejsze. Wiele wskazuje na to, że musimy nauczyć się żyć z koronawirusemi, dlatego część z podjętych działań na rzecz zapewnienia bezpiecze...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- sześć numerów magazynu „Logistyka a Jakość”,
- dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej,
- dostęp do czasopisma w wersji online,
- dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ... i wiele więcej!